آخرین وضعیت گرمای هوای تهران از فردا تا آخر هفته اعلام شد

آخرین وضعیت گرمای هوای تهران از فردا تا آخر هفته اعلام شد.

آخرین وضعیت گرمای هوای تهران از فردا تا آخر هفته اعلام شد

فرهاد طالبیان: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی آخرین وضعیت گرمای هوای تهران در این هفته را تشریح کرد. 

صادق ضیاییان گفت: ما این هفته موج گرما را داریم. در واقع باید بهتر است اسمش را ماندگاری هوای گرم بگذاریم که طی روزهای آینده خواهیم داشت.

او افزود: برای شهر تهران و سایر نقاط کشور از روزهای دوشنبه تا پنجشنبه افزایش دما و هوای گرم را خواهیم داشت. انتظار داریم دما بالا باشد. رکورد گرمای هوای تهران طی سالیان گذشته 42.6 سانتیگراد بوده است. این دما در طول تاریخ تهران 4 مرتبه در تاریخ‌های 3 مرداد 1392، 25 تیرماه 1387، 27 تیرماه 1382 و 25 تیرماه 1374 تکرار شده است.

ضیاییان با بیان اینکه بنابراین در تهران، دمای 42.6 را 4 مرتبه داشتیم، ادامه داد: بیشترین دمایی که تهران طی امسال داشت، 41.7 درجه در شنبه گذشته بوده است ولی در روزهای آینده به این دما هم نخواهد رسید. دمایی که طی 10 روز آینده داشتیم، یک مدت کاهش داریم و بعد در روزهای آینده، افزایش دما را خواهیم داشت. ویژگی این دوره، تداوم طولانی گرماست ولی پیش‌بینی نداریم که گرما در تهران رکورد بزند.

به گفته ضیاییان دمای هوای روز جمعه در تهران حدود 37 درجه شد. انتظار ما این است که در طی این هفته دما در حدود 39 تا 40 روز باقی بماند و در گرم‌ترین روز به 40 درجه می‌رسد.

او ادامه می‌دهد: احتمال رکوردزنی در کشور وجود دارد.وضع تغییر اقلیم به گونه‌ای است که هر سال را نسبت به سال قبل گرمتر کرده، این مسئله ای جهانی است و ایران هم از آن مستثنی نیست. این که ما به طور متوسط دمای بیشتری را تجربه می کنیم، وجود دارد.

آخرین وضعیت گرمای هوای تهران از فردا تا آخر هفته اعلام شد

کدام نقاط رکوردزنی خواهند کرد؟

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی احتمال رکورد زدن دما در فلات و دشت مرکزی ایران وجود دارد. مناطقی از جنوب شرق و مرکز کشور احتمال دارد رکورد دما را بزنند ولی این مسئله فراگیر نیست.

ضیاییان ادامه داد: ویژگی گرمایی که در روزهای آینده داریم تداوم و طولانی مدت بودن آن است. این دما، رکوردزن نیست ولی ماندگاری دما، ممکن است اذیت کند.

او گفت: در 7 روز گذشته 2.7 درجه دمای کشور بیشتر از میانگین کشور بوده است. در مردادماه 2.6 درجه و از ابتدای فصل تابستان تا امروز 1.7 درجه و از ابتدای سال زراعی تاکنون نیز 1.5 درجه دمای کشور نسبت به میانگین بلندمدت افزایش داشته است.

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان