یک پیش گ‌بینی از قیمت ارز / کلاف پیچیده رخدادهای منطقه، مبادلات ارز را گره زد

قیمت دلار روز سه‌شنبه با تلرانس محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی در منطقه معاملاتی روز دوشنبه درجا زد. معامله‌گران بازار ارز تحت تاثیر پیچیدگی و بلاتکلیفی رخدادهای منطقه خاورمیانه آچمز شده‌اند و ترجیح می‌دهند تا وضوح بیشتر اخبار دست به عصا عمل کنند.

یک پیش گ‌بینی از قیمت ارز / کلاف پیچیده رخدادهای منطقه، مبادلات ارز را گره زد

به گزارش خبرآنلاین،قیمت دلار در شروع معاملات روز سه‌شنبه با نوسان محدودی بازگشایی شد و تا بسته شدن بازارها با همین روند ادامه داد. اسکناس دلار در چهارمین روز هفته در پله‌های پایانی کانال ابتدایی کریدور ششم بسته شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:در هفته‌های اخیر موضوع ترور اسماعیل هنیه در تهران و اخبار و رخدادهای منطقه خاورمیانه بازارهای مالی به ویژه دلار را افزایشی کرده است. روند نامساعد اخبار سیاسی، انتظارات تورمی را افزایش داد اما در ادامه، حجم بالای خبرهای واصله معامله‌گران را سردرگم نیز کرد.

پیش بینی قیمت دلار

حرفه‌ای‌های بازار ارز معتقدند علاوه بر اخبار، بازار شایعه نیز داغ است و در هر خبر که از منطقه خاورمیانه می‌رسد پای ایران نیز در میان است؛‌ این در حالی است که هنوز تصمیمات سیاسی و پاسخ ایران به ترور اخیر در تهران مشخص نیست. همین موضوع باعث شده بسیاری از معامله‌گران تمایلی به مبادله نداشته باشند و در انتظار وضوح بیشتر رخدادهای اخیر روی دارایی‌شان ریسک نکنند.

گفتنی است شب گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: «در حمله‌ای به پایگاه عین‌الاسد در عراق دست کم پنج آمریکایی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.» دیوید دی روش، مسئول سابق پنتاگون، در مصاحبه با این شبکه مدعی شد بدون شک ایران در حمله به پایگاه عین‌الاسد دست دارد.

هرچند این اخبار دارای بار منفی است اما برخلاف گذشته نتوانست بر روند قیمت دلار اثر صعودی بگذارد. کارشناسان اقتصادی حجم بالای اخبار نامساعد سیاسی و انتظار بدترین اتفاقات از سوی معامله‌گران را دلیل عدم تاثیرپذیری فعلی بازار از چنین اخباری می‌دانند. آنها معتقدند هرگونه پیش‌بینی برای بازارهای مالی با توجه به فراز و فرود بازارهای جهانی نشدنی است و باید چشم‌انتظار رخدادهای سیاسی بود.

درهم 80 تومان گران شد، تتر عقب‌نشینی کرد

قیمت دزهم روز سه‌شنبه با رشد 80 تومانی در محدوده 16 هزار و 500 تومانی قرار گرفت. قیمت تتر با کاهش 100 تومانی در سطح 61 هزار و 750 تومانی ایستاد. پوند انگلیس روی قیمت 77 هزار و 810 تومانی معامله شد و رشد 500 تومانی داشت و قیمت یورو روی رقم 66 هزار و 700 تومانی ایستاد و نسبت به روز دوشنبه افزایش 380 تومانی پیدا کرد.

شایان ذکر است اسکناس دلار با رقم 48 هزار و 496 تومان و حواله دلار نیز با رقم 44 هزار و 492 تومانی عرضه شد و رشد 50 تومانی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان