هجوم خریداران به بازار ارز دیجیتال/بیت کوین جان دوباره گرفت

قیمت بیت کوین روز گذشته به طور ناگهانی تا کانال ۴۹ هزار دلار ریزش کرد اما در نهایت جان دوباره گرفت و به سمت پله های میانی کانال ۵۰‌هزار دلار خیز برداشت.اما علت این اتفاق چه بود؟

هجوم خریداران به بازار ارز دیجیتال/بیت کوین جان دوباره گرفت

به گزارش خبرآنلاین، قیمت بیت کوین دیروز به طور موقت از کانال 50 هزار دلار خارج شد، بررسی ها حکایت از آن دارد که پس از کاهش ناگهانی به 49,500 دلار، تنها 600 هزار دلار از دارایی‌های هولدرهای بلندمدت به فروش رفته و عمده فروش‌ها از سوی هولدرهای کوتاه‌مدت صورت گرفته است.

با این اوصاف، این ارز دیجیتال در این سطح با حمایت خریداران مواجه شد و به تدریج به سمت سطوح میانی کانال حرکت کرد. 

در همین راستا، شب گذشته قیمت آن حدود 54 هزار و 850 دلار بود و در روز سه‌شنبه روند صعودی را آغاز کرد و تغییر کانال داد. در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین نزدیک به 56 هزار و 800 دلار است.

به این ترتیب، تحلیلگران اقتصادی بر چند نکته کلیدی در خصوص علت تقویت روند صعودی بازار تأکید دارند.

به گفته آنها پس از سقوط شدید 13 درصدی بورس ژاپن در روز دوشنبه، این بازار در ساعات ابتدایی معاملات روز سه‌شنبه با افزایش بیش از 10 درصدی بهبود یافت. یکی از عوامل اصلی جلوگیری از سقوط آزاد بورس ژاپن و همچنین بازار ارزهای دیجیتال، بهبود مجدد بازار آتی ایالات متحده بود.

علاوه بر این، اعتماد هولدرهای بزرگ به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز به عنوان عاملی مؤثر در جلوگیری از ادامه فشار فروش در این بازار شناخته می‌شود. 

همچنین، گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری نشست اضطراری فدرال رزرو برای مداخله در بازار و احتمال کاهش نرخ بهره منتشر شده است. با وجود اینکه این اقدام هنوز محقق نشده، بازار ایالات متحده بهبودی قابل توجهی را تجربه کرده و نگرانی‌ها از رکود به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. انتشار داده‌های مثبت در زمینه اشتغال و شاخص مدیران خرید (PMI) نیز به این روند کمک کرده است.

بنابراین، به نظر می‌رسد احتمال مداخله اضطراری فدرال رزرو در این مرحله کم است. با این حال، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر به 100 درصد افزایش یافته است.

البته با وجود بازگشت انتظارات مثبت، هنوز برخی از معامله‌گران احتیاط را در پیش گرفته‌اند. شان مک‌نالتی از بازارهای آربلوس اشاره کرد که هرچند نشانه‌هایی از بازگشت وجود دارد، اما احساس کلی همچنان محتاطانه باقی مانده است. این خوش‌بینی محتاطانه در رفتار سرمایه‌گذارانی نمایان می‌شود که به دقت به نظارت بر شاخص‌های کلان اقتصادی و سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا می‌پردازند.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان