مسلمانان هند چقدر آزادند؟

شیخ ابوبکر احمد مسلیار، مفتی اعظم هند با تکذیب وجود هر محدودیتی علیه مسلمانان هند، از آزادی آن‌ها برای زندگی برمبنای عقاید اسلامی خود بدون هیچ محدودیتی در این کشور خبر داد.

مسلمانان هند چقدر آزادند؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، شیخ ابوبکر احمد مسلیار، مفتی اعظم هند در گفت‌وگو با یک رسانه مصری، تأکید کرد: مسلمانان هند بر اساس دین و فرهنگ خود و بدون جنگ و درگیری با پیروان سایر ادیان در هند زندگی می‌کنند.

وی در دیدار با حمدی رزق، روزنامه‌نگار مصری گفت: مسلمانان هندی مساجد و مدارس خود را بنا می‌کنند، اذان می‌گویند و هیچ‌کس مانع آنها نمی‌شود. تا زمانی که هند وجود داشته باشد، مسلمانان اجازه دارند تا اذان را پخش کنند و افرادی هستند که در میدان‌های عمومی به تبلیغ و وعظ بپردازند و دولت هند مانع آنها نمی‌شود.

شیخ ابوبکر مسلیار، مفتی اعظم هند، افزود که در بسیاری از ایالت‌های هند آموزه‌های شریعت اسلامی به رسمیت شناخت می‌شود و اجازه تدریس این آموزه‌ها را در مدارس دینی دارند.

وی تأکید کرد: گاه در دیدارهای بین مسئولان و علما آنها از ما اموری را درخواست می‌کنند و ما نیز متقابلاً از آنها خواسته‌هایی داریم و میان ما هماهنگی و احترام وجود دارد.

شیخ ابوبکر مسلیار، مفتی هندوستان، در ادامه گفت: قانون اساسی هند آزادی دینی ادیان و مذاهب مختلف را تضمین کرده است و پیروان هر مذهبی این آزادی را دارند که بر اساس اعتقادات و فرهنگ خود زندگی کنند.

مفتی هند در حالی این سخنان را مطرح کرده است که گزارش‌های بسیاری از وضعیت دشوار مسلمانان هند و ایجاد محدودیت از سوی مقامات حزب راست‌گرای حاکم یعنی حزب بهاراتیا جاناتا بر مسلمانان این کشور انتشار یافته است. /منبع: ایکنا 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان