رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

نامه رییس جمهوری به مجلس رسید و حالا شمارش معکوس برای مشخص شدن حاضران در قطار کابینه‌ی چهاردهم آغاز شده است.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با معرفی وزرا کم کم فهرست حاضران در تیم اقتصادی کابینه مشخص شده است. حالا نمایندگان مجلس حاضر می‌شوند تا تکلیف کابینه پیشنهادی را مشخص کنند. 

 پیش از این مسعود پزشکیان، با انتصاب سید حمید پورمحمدی به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه  و همچنین علی طیب نیا به عنوان مشاور عالی، نشان داد که قرار است در سالیان پیش رو از چه کسانی کمک بگیرد. گفته می‌شود احتمال ابقای فرزین در سمت ریاست کلی بانک مرکزی وجود دارد.

 این گزارش نگاهی اجمالی دارد به افراد حاضر در فهرست اعلامی رییس‌جمهوری برای تصدی پست وزارتخانه‌های اقتصادی ایران برای اولین بار یک خانم در این وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های اقتصادی حضور دارد .

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

عبدالناصر همتی: وزارت امور اقتصادی و دارایی

او مهمترین چهره‌ی منتقد دولت سیزده است که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد واکنش‌هایی آنی و فوری را به آمارهای اعلامی دولت سیزدهم نشان دهند. او از فضای صفحات مجازی خود و تالارهای گفتگو در کلاب‌هاوس و ... بهره می‌برد.

 همتی که سابقه ریاست کلی بانک مرکزی و ریاست بر بیمه مرکزی و مدیرعاملی بانک ملی را در کارنامه دارد، عبدالناصر همتی در سال 1336 در کبودرآهنگ به دنیا آمد. وی دانش‌آموختهٔ دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت خود را از سال 1359 در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا 1368 به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از 1368 تا 1373 معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او در شرایطی راهی وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌شود که اقتصاد ایران با بحران‌هایی بسیار جدی روبروست. همچنان نرخ تورم در ایران بالاست و بودجه کشور از ناترازی جدی رنج می‎‌برد.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

سید محمد اتابک؛ وزارت صنعت ، معدن و تجارت

سید محمد اتابک پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده است . او که سابقه مدیریت در صنایع سیمان و فولاد و ... را در کارنامه کاری خود دارد، از سال 1392 تا سال 1400 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بوده است.

سید محمد اتابک در سال 1337 متولد شد. او  کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. او ازسال 1382 تا 1390 مدیرعامل سیمان تهران بود. در کارنامه کاری وی نائب رییسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رییسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر به چشم می‌خورد.

سیدمحمد اتابک که پیش از این به مدت هشت سال در فاصله سال‌های سال‌های 1390 تا 1398 مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود. او از سال 1398به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان منصوب شد.

اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان ، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و... است.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

محسن پاک‌نژاد؛ وزارت نفت

محسن پاک‌نژاد متولد سال 1345 سابقه حضوری طولانی مدت در وزارت نفت را دارد .

 وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او از سال 1370 فعالیت خود را در وزارت نیرو آغاز کرد.

پاک‌نژاد در سال اواسط دهه هفتاد به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت حکم گرفت اما در دو ساله‌ی 1377 تا 1379 مدیر طرح توسعه میادین گازی بود و در سال 1379 به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. وی از سال 1379 تا 1386 با حفظ سمت، در جایگاه عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز فعالیت می‌نمود.

 پاک‌نژاد در فاصله سال‌های 1384 تا 1386 مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود. وی در سال 1386 به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا 1392 در این جایگاه فعالیت کرد. با آغازد دولت یازدهم وی بار دیگر به ستاد وزارت نفت بازگشت و حدود یک سال به عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت فعالیت کرد. پاک‌نژاد به مدت دو سال یعنی از سال 1393 تا 1395 به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران (به‌اختصار شرکت نیکو) فعالیت کرد.

او پس از برکناری از این سمت در هشتم تیرماه سال 1395 با حکم علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محسن پاک نژاد به عنوان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید منصوب شده است.

او از سال 1397 به‌عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب شد و تا سال 1400 در این جایگاه ماند. 

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

فرزانه صادق مالواجرد، وزارت راه و شهرسازی

فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دولت چهاردهم برای رای اعتماد به مجلس معرفی شد.

آخرین سمت شغلی تنها زن حاضر در فهرست ارسالی پزشکیان ، مدیرعتملی سازمان اموال و املاک کوثر متعلق به بنیاد شهید در دوران تصدی قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بوده است .

صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.

وی متولد 1355 و فارغ تحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد است. صادق مالواجرد در 27 دی ماه 1397 توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد.

فرزانه صادق مالواجرد در مرداد ماه 1402 از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کنونی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

عباس علی‌آبادی؛ وزارت نیرو

عباس علی‌آبادی، متولد 1340در اراک، استاد دانشگاه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم حالا به عنوان وزیر نیرو از سوی پزشکیان به مجلس معرفی شده است. او در شرایطی وزارت صمت را ترک می‌کند که بحران خاموشی گریبان صنایع را گرفته است و صنعت ایران با بحران‌های جدی مواجه است.  

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون3، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

احمدی میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حمد میدری، متولد 1342 در آبادان، اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت روحانی بوده است. او نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است. میدری، سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال 1382، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.

در انتخابات زودهنگام چهاردهم دوره ریاست جمهوری در ایران، احمد میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حاضر شد. میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

رونمایی پزشکیان از تیم اقتصادی/ چه کسانی آماده سوار شدن به قطار دولت چهاردهم هستند

غلامرضا نوری قزلجه، وزارت جهاد کشاورزی

در صورت کسب رای اعتماد، غلامرضا نوری قزلجه بهارستان را به مقصد پاستور ترک خواهد کرد. غلامرضا نوری قزلجه دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی-دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

وی از دهه هفتاد در استخدام وزارت جهاد کشاورزی است و  در دوره ای  نیز به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بود.

وی که هم اکنون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است طی سه دوره نمایندگی مجلس نیز همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشته است.

نوری همچنین در مجلس دهم سابقه معاونت اجرایی رییس مجلس را در کارنامه سیاسی خود دارد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر