معاونت امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهم‌ترین تحولاتِ جامعه زنان در ۷ دولت اخیر چه بود؟

به بهانه انتصاب زهرا بهروزآذر، به‌عنوان معاون امور زنان و خانواده در دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، بی‌مناسبت نیست با سایر زنانی که در راستای مطالبات حقوق زنان و خانواده در این سمت نقش داشتند نیز آشنا شوید.

معاونت امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهم‌ترین تحولاتِ جامعه زنان در 7 دولت اخیر چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، سازمانی دولتی زیرنظر قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است. این مرکز در زمان محمد خاتمی، «مرکز امور مشارکت زنان» نام داشت. پس از روی کار آمدن دولت اصولگرایان ایران به ریاست محمود احمدی‌نژاد، کلمه «خانواده» به این عنوان اضافه و کلمه «مشارکت» از آن حذف شد و به «مرکز امور زنان و خانواده» تغییر نام داد. در تاریخ 21 خرداد 1392 با ابلاغ حکمی توسط سخنگوی دولت و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، این مرکز به «معاونت امور زنان و خانواده» ارتقا یافت.

روز گذشته، زهرا بهروزآذر، سیاستمدار اصلاح‌طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان ایرانی طی حکمی از سوی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری وقت، به‌عنوان  معاون امور زنان و خانواده در دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

بهروزآذر در زمان مدیریت پیروز حناچی بر شهرداری تهران، سرپرست اداره کل امور زنان شهرداری تهران و پیش‌تر، رئیس مرکز آمار و رصد شهری تهران بود.

او در روزهای انتخابات گفته بود: «با نگاه اسلامی و اخلاقی و ایرانی، کسی از تداوم گشت ارشاد خوشحال نخواهد بود. آقای پزشکیان گفتند که مسئله گشت ارشاد را حل می‌کنند و تأکید کردند اوضاع قطعاً به این شکل ادامه پیدا نمی‌کند.»

به بهانه معرفی معاون جدید امور زنان و خانواده، بی‌مناسبت نیست با سایر زنانی که به نمایندگی از زنان کشور و در راستای مطالبات حقوق زنان و خانواده در این سمت نقش داشتند نیز آشنا شوید:

معاونت امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهم‌ترین تحولاتِ جامعه زنان در 7 دولت اخیر چه بود؟

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر