جنگنده نسل ششم روسیه بلای جان اف۲۲ می‌شود؟/ عکس

MiG-۴۱، جنگنده ادعایی نسل ششم روسیه، در صورت عملیاتی شدن می‌تواند به تهدیدی بزرگ برای برترین جنگنده آمریکا یعنی اف ۲۲ رپتور تبدیل خواهد شد.

جنگنده نسل ششم روسیه بلای جان اف22 می‌شود؟/ عکس

امیرمسعود عابدین_ میگ 41 یا میکویان PAK DP که توسط میکویان ساخته خواهد شد، به‌سرعت 4٫3 تا 5 ماخ می‌رسد و مجهز به موشک‌های ضد ماهواره‌ خواهد بود.

با این حال، با توجه به چالش‌های بسیار پرواز مافوق صوت پایدار و همچنین محدودیت‌های اقتصادی و منابع فعلی روسیه، به‌ویژه در بحبوحه جنگ جاری این کشور با اوکراین، این ادعاها با تردید روبه‌رو شده است و احتمال ساخته شدن MiG-41 در آینده نزدیک نامحتمل می‌نماید.

جنگنده نسل ششم روسیه بلای جان اف22 می‌شود؟/ عکس
MiG-41: پروژه جنگنده نسل ششم روسیه در بحبوحه جنگ با تردید مواجه شد

در سال 1997، لاکهید مارتین F-22 رپتور برای اولین بار به آسمان رفت و به‌عنوان اولین جنگنده نسل پنجم جهان ظاهر شد. در سال 2018، کرملین نیز فاش کرد که در حال توسعه یک جنگنده نسل ششم است. در طول پنج سال گذشته، جزئیات کمی در مورد این پلتفرم منتشر شده است.

با توجه به کمبود بودجه و منابع روسیه در بحبوحه تلاش‌های جنگی این کشور در اوکراین، احتمالاً فضای کمی برای توسعه این جنگنده مرموز وجود دارد.

MiG-41 توسط شرکت میکویان در حال توسعه است و در روسیه با نام میکویان PAK DP شناخته می‌شود. ظاهراً این جت جدید به موتور رم جت یا توربورم جت مجهز خواهد شد که بدنه هواپیما را به‌سرعت 4٫3 ماخ یا حتی 5 ماخ می‌رساند. اگر این اعداد دقیق باشند، جنگنده جدید روسیه به سریع‌ترین هواپیمای نظامی جهان تبدیل می‌شود.

جنگنده نسل ششم روسیه بلای جان اف22 می‌شود؟/ عکس

مسکو همچنین مدعی شده است که این جنگنده نسل ششم دارای موشک‌های ضد ماهواره است که به آن اجازه می‌دهد در محیط‌های نزدیک به فضا پرواز کند. در این بین موانع بسیار زیادی وجود دارد؛ پرواز پایدار مافوق صوت به سوخت زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، پرواز با این جنگنده مقدار غیرقابل‌اندازه‌گیری گرما تولید می‌کند. دماهای شدید ناشی از اصطکاک هوا نیازمند ماده‌ای جدید است که گرما را دفع می‌کند.

بنابراین نباید انتظار دیدن MiG-41 را به‌زودی نداشته باشید. در حالی که چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است، مقامات روسی تأیید کرده‌اند که کار تحقیق و توسعه بر روی جنگنده MiG-41 در حال انجام است.

منبع: nationalinterest

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر