مطالبه رییس حوزه قضایی شهداد از وزارت نیرو درباره تغییر تعرفه برق مردم این منطقه

رییس حوزه قضایی بخش شهداد ضمن اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر دفاع از حقوق شهروندی گفت: بخش شهداد در سال جاری بیش از ۳۰ روز گرم‌ترین صبح کشور و بیش از ۱۵ روز دمای ۴۷ تا ۵۱ درجه را داشته که این وضعیت آب و هوایی نیازمند تدابیر ویژه قوای قضائیه و مجریه برای مردم این منطقه است.

مطالبه رییس حوزه قضایی شهداد از وزارت نیرو درباره تغییر تعرفه برق مردم این منطقه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمد گنجعلی زاده افزود: از آنجا که وضعیت دمایی در بخش شهداد در طول سال ها به همین روال بوده و متاسفانه تصمیماتی به نفع مردم و منطقه در دستور کار مسئولان قرار نگرفته است، دستگاه قضایی به منظور حمایت از حقوق قانونی مردم صبور بخش شهداد، وظایف هر یک از دستگاه های خدمات رسان را به صورت جدی مورد بازبینی و رصد قرار داده و با هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه با عنوان ترک فعل برخورد خواهد کرد.

رییس حوزه قضائی بخش شهداد  با تاکید بر حضور مسئولان استانی در منطقه شهداد به منظور درک بهتر از شرایط موجود، اظهار داشت: بخش شهداد همواره از مناطق بسیار گرمسیر کشور است به نحوی که یکی از حقوق مسلم مردم این بخش، تغییر تعرفه برق از گرمسیر (2) به گرمسیر (1) به منظور کاهش قیمت برق مصرفی متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه است که در این زمینه بارها به دستگاه های متولی تاکید شده اما تاکنون حقوق مردم در این حوزه استیفاء نشده است.

او ضمن تاکید بر این مطلب که نام شهداد با وجود تمدن کهن آن و جاذبه های بی نظیر تاریخی و طبیعی در جهان شناخته شده است؛ خاطرنشان کرد: اخیرا با نام بردن از طبس به عنوان گرمترین شهر جهان با ثبت دمای 49 درجه، مردم و رسانه ها در بخش شهداد به صورت تفضیلی به محرومیت های این بخش در حوزه های مختلف از جمله نداشتن ایستگاه هواشناسی بین المللی پرداخته اند که مطالبه ای به حق و قانونی برای این منطقه است و می تواند به ثبت دمای واقعی این منطقه و اتخاذ تدابیر مورد نیاز مردم منطقه منجر شود.

وی با اشاره به تدوین مستندات موجود درباره نیازهای بخش شهداد از یک سو و قصور و کوتاهی دستگاه های متولی از سوی دیگر، بیان کرد: تمامی این مستندات به حضور ریاست محترم قوه قضائیه، رییس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان تقدیم می شود تا بر این اساس پیگیری های قانونی به منظور دفاع تمام قد از حقوق مردم بخش شهداد صورت گیرد.

گنجعلی زاده با اشاره به گرمازدگی بیش از یک هزار و 500 نفر در این بخش، خاطرنشان کرد: ظرفیت های درمانی شهداد نیز پاسخگوی نیازهای این منطقه نیست و در این حوزه نیز باید به نیازهای بخش شهداد، توجه ویژه ای صورت گیرد.

او جلوگیری از خاموش شدن چاه های آب کشاورزی در شرایط حاد موجود را از دیگر درخواست های مردم این منطقه برشمرد و تصریح کرد: انتظار است که ستاد بحران استان و کشور به نیازهای موجود این منطقه توجه لازم را داشته و مبتنی بر نیازهای منطقه ای اقدام به تدوین برنامه های مورد نیاز کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی بخش شهداد، آماده همراهی قاطع و قانونی به منظور استیفای حقوق قانونی مردم صبور و نجیب این بخش است و تا حصول نتیجه نهایی، این موارد را پیگیری خواهد کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر