آیا خانواده درجه یک زنان مدال‌آور المپیک از سربازی معاف می‌شوند؟

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد که امکان بهره‌مندی از معافیت سربازی برای فرزندان یا بستگان درجه یک زنان مدال آور در مسابقات المپیک، المپیک آسیایی و قهرمانی جهان وجود ندارد.

آیا خانواده درجه یک زنان مدال‌آور المپیک از سربازی معاف می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، حسین زاهدی، معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به قانون سرباز قهرمان گفت: بر اساس این قانون آن دسته از ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک آسیایی مقام های اول، دوم و سوم را کسب کنند، به دلیل افتخار آفرینی برای کشور از امتیاز معافیت سرباز قهرمان بهره‌مند می‌شوند.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اطلاعات این افراد باید از سوی وزارت ورزش و جوانان برای سازمان وظیفه عمومی فراجا ارسال شود تا پس از تائید از سوی ستادکل نیروهای نسبت به صدور کارت معافیت سرباز قهرمان برای آنان اقدام شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین درباره اینکه آیا امکان بهره‌مندی فرزندان یا بستگان درجه یک زنان مدال آور در المپیک و مسابقات جهانی از سربازی وجود دارد یا خیر نیز گفت: متاسفانه امکان استفاده از این معافیت برای بستگان یا فرزندان خواهران مدال آور وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پارالمپیک 2024 پاریس در روزهای آتی نیز گفت: یکی از فرزندان قهرمانان مسابقات پارالمپیکی نیز می‌توانند از معافیت بهره مند  شوند.یعنی یکی از فرزندان دارندگان رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های پارالمپیک نیز از مزایا و معافیت خدمت سربازی بهره خواهند برد.

مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس از ششم شهریور 1403 آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه خواهد داشت.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر