نامه مهم مرندی به ظفرقندی

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی این نهاد علمی برای مشاوره، همفکری و همکاری با وی در حوزه های مرتبط با نظام سلامت را اعلام کرد.

نامه مهم مرندی به ظفرقندی

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا مرندی در نامه ای به محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی برای مشاوره و همکاری و همفکری در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت، موفقیت وی را در ماموریت مهم واگذار شده (وزارت بهداشت) و خدمت به مردم ایران از خداوند متعال خواستار شد.

بنابر گزارش ایرنا،وی به همراه این نامه نقطه نظرات فرهنگستان علوم پزشکی با عنوان «جایگاه سلامت در دولت چهاردهم » و «معیارهای پیشنهادی فرهنگستان علوم پزشکی در انتخاب وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی» را در اختیار ظفرقندی قرار داد. این نظرات پیشتر برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نیز مسعود پزشکیان رئیس جمهور ارسال شده بود.

 نامه مهم مرندی به ظفرقندی

محمدرضا ظفرقندی زاده 1337 در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از 3 اسفند 1397 تا 10 مهر 1400 در اوج همه‌گیری کووید 19 رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی 1354-1355 فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال 1355 در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1368 به درجه استادیاری نائل و سپس در سال 1370 دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال 1374 در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال 1374، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال 1383 به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر