رویترز: اوکراین بزرگترین حمله پهپادی خود به پایگاه‌های هوایی روسیه را انجام داد

رویترز تصریح کرد که تلویزیون دولتی اوکراین امروز (چهارشنبه) گزارشی را پخش کرد که نشان می‌دهد سربازان اوکراینی پرچم روسیه را از یک ساختمان سه طبقه اداری در شهر مرزی سودژا در منطقه کورسک روسیه پایین آوردند.

خبرگزاری «رویترز» امروز (چهارشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی اوکراینی مدعی شد که کی‌یف بزرگترین حمله پهپادی خود از زمان آغاز این جنگ را به سمت چهار فرودگاه نظامی روسیه انجام داده است.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» با تاکید بر اینکه به طور مستقل نمی‌تواند این ادعا را تایید کند، به نقل از یک منبع امنیتی اوکراینی گزارش داد که هدف از این حمله پهپادی، تضعیف توانایی روسیه برای به کارگیری هواپیماهای جنگی برای حملات با «بمب‌های سرشی» (بمب‌هایی که توسط هواگرد پرتاب می‌شوند) بوده است.
 
این رسانه انگلیسی همزمان با تداوم حملات اوکراین در منطقه «کورسک» روسیه، در گزارشی دیگری ادعا کرد که «نیروهای اوکراینی پرچم روسیه را در شهر سودژا در کورسک پایین کشیدند».
 
رویترز در این باره تصریح کرد که تلویزیون دولتی اوکراین امروز (چهارشنبه) گزارشی را پخش کرد که نشان می‌دهد سربازان اوکراینی پرچم روسیه را از یک ساختمان سه طبقه اداری در شهر مرزی سودژا در منطقه کورسک روسیه پایین آوردند.
 
همچنین خبرنگار تلویزیون دولتی کی‌یف ادعا کرد که نیروهای اوکراینی کنترل کامل شهر سودژا که یک مرکز مهم انتقال گاز است را به دست گرفته‌اند.
 
نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه 6 آگوست (16 مرداد) در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه یک روز بعد و در تاریخ 17 مرداد ضمن محکوم کردن این حمله، آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند و هدف از آن را بهبود وضعیت کی‌یف در مذاکرات احتمالی آتش‌بس دانست.
 
اوکراین مدعی است که در حمله به کورسک، دست‌کم یک هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه را اختیار گرفته است که بیش از دو برابر آماری است که مقامات روسیه تائید کرده‌اند. همچنین مسکو پیشتر در پی تشدید درگیری‌ها در این منطقه مرزی، بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.
 
از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی در پیام ویدئویی شب گذشته خود (سه‌شنبه) با بیان اینکه پیشروی نیروهای اوکراین در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد، ادعا کرد: تاکنون کنترل 74 شهرک در این منطقه را در اختیار گرفته‌ایم.
 
در حالیکه کی‌یف امروز (چهارشنبه) مناطق غربی روسیه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد و مدعی شد که در حال پیشروی عمیق‌تر در بزرگترین تهاجم خارجی به روسیه در دهه‌های اخیر است، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه مرزی بلگورود روسیه (در نزدیکی مرز اوکراین) نیز امروز با اشاره به ادامه حملات نیروهای اوکراینی در سراسر منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
 
رئیس‌جمهوری روسیه در نشست اضطراری روز سه‌شنبه 23 مردادماه با مقامات این کشور، اخراج نیروهای اوکراین از خاک روسیه را مأموریت اصلی وزارت دفاع این کشور عنوان کرد؛ ‌ نشستی که طی آن مقامات فدرال و محلی، گزارشی از آخرین وضعیت مواجهه با نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی از جمله کورسک عنوان کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر