روایت کوثری از نظر کمیسیون امنیت ملی درباره ۴ وزیر/ به نظر می رسد اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی مشکلی برای کسب رای اعتماد نداشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ۴ وزیر اطلاعات، امور خارجه، دفاع و کشور به طور تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شدند، اظهار داشت: هر ۴ وزیر مذکور در کمیسیون رای آوردند و نظر کمیسیون نسبت به آنها مثبت بود.

روایت کوثری از نظر کمیسیون امنیت ملی درباره 4 وزیر/ به نظر می رسد اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی مشکلی برای کسب رای اعتماد نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس، ضمن ارائه گزارشی از فرآیند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهای کابینه چهاردهم، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ترکیب کابینه پرداخت.

بنابر گزارش ایرنا، نماینده تهران در مجلس دوازدهم با گرامی‌داشت یاد رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، گفت: رئیس‌جمهور بعد از بررسی‌هایی که از طرق مختلف داشت 19 وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و مجلس هم به محض دریافت لیست اعضای کابینه در جلسه علنی آن را اعلام وصول کرد و درنهایت وزرای پیشنهادی به کمیسیون‌های تخصصی معرفی شدند تا بر اساس زمانبندی مشخص شده در کمیسیون‌ها حاضر شوند.

وی افزود: کمیسیون‌ها هر یک از وزرای تخصصی را دو بار و وزرای غیرتخصصی را یک بار فراخواندند، در این جلسات ابتدا وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه می‌داد و پس از آن به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه 4 وزیر اطلاعات، امور خارجه، دفاع و کشور به طور تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شدند، اظهار داشت: هر 4 وزیر مذکور در کمیسیون رای آوردند و نظر کمیسیون نسبت به آنها مثبت بود.

وی با توجه به فضای حاکم بر مجلس پیش‌بینی کرد که اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی مشکلی برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس نداشته باشند.

کوثری میزان سنخیت تخصص وزرای پیشنهادی با جایگاه مربوطه را خوب ارزیابی و تصریح کرد: رئیس‌جمهور سعی کرده تخصص را در نظر بگیرد و افراد اکثرا با لحاظ تخصص‌هایشان انتخاب شده‌اند، چه به لحاظ آشنایی با امور مربوط به حوزه مسئولیت‌شان، چه به لحاظ مرتبط بودن رشته تحصیلی. از این‌رو به طور کلی می‌توان ابراز داشت تخصص‌گرایی به میزان قابل قبولی رعایت شده است.

نماینده تهران در پاسخ به سوالی درخصوص این‌که با توجه به این‌که آقای پزشکیان براساس وعده‌های انتخاباتی همکاران خود در دولت را تنها از یک جناح انتخاب نکرده و گزینه‌هایی از جریان‌های مختلف فکری در لیست وزرای پیشنهای حضور دارند، مجلس چه وظیفه‌ای برای رای اعتماد به این کابینه دارد، تاکید کرد: هم رئیس‌جمهور و هم مجلس وظایف و اختیاراتی دارند، رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی خودشان را از طرق مختلف بررسی کردند، نمایندگان هم وظیفه دارند برای دادن رای اعتماد برنامه‌ها و سوابق افراد معرفی شده را به نحو دقیق مورد بررسی قرار دهند. البته نمایندگان باید با رئیس‌جمهور همراهی و همکاری داشته باشند، منتها این همکاری باید در چارچوب قانون باشد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در بین گزینه‌های معرفی شده چون سابقه و کارنامه وزرای اطلاعات، دادگستری، و نیرو قبلا بررسی شده کار برای نمایندگان آسانتر است اما در مورد سایر وزرا خصوصا آنهایی که نسبت به هر کمیسیون غیرتخصصی به حساب می‌آیند نیاز به بررسی بیشتر است، ابراز امیدواری کرد در کل نتیجه مطلوبی حاصل شود و کشور و مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر