مزایده بهره‌برداری پنج بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری پنج بنای تاریخی و فرهنگی در این استان از طریق مزایده عمومی واگذار می‌شود.

مزایده بهره‌برداری پنج بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرکزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان،  علیرضا جیلان روز یکشنبه 28 مردادماه 1403 با اعلام این خبر تأکید کرد: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که مؤسسه‌ای وابسته به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، در نظر دارد پنج مجموعه تاریخی در این استان را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir و طی تشریفات مزایده به اشخاص (حقیقی و حقوقی) واجد شرایط واگذار کند.

وی افزود: این بناها شامل "خانه آزاده چالشتر" در شهرکرد، "قلعه امیرمفخم دزک" و "قلعه صمصام‌السلطنه" در شهرستان کیار، "قلعه اسفندیارخان بختیاری" و "قلعه سورک" در شهرستان فرخ‌شهر است.

جیلان بهره‌برداری "خانه آزاده چالشتر" در شهرکرد را با کاربری فرهنگی اقامتی (بوم‌گردی) اعلام و تصریح کرد: هزینه مرمت این بنا 53 میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت هشت ماه، اجاره ماهانه 50 میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن 12 سال است.

وی بهره‌برداری "قلعه امیرمفخم دزک" در شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و یادآور شد: هزینه مرمت این بنا 113 میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت 20 ماه، اجاره ماهانه 100 میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن 23 سال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری "قلعه اسفندیارخان بختیاری" در فرخ‌شهر را با کاربری اقامتی، پذیرایی و گردشگری با رویکرد سلامت اعلام و اضافه کرد: هزینه مرمت این بنا 339 میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت 24 ماه، اجاره ماهانه 80 میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن 26 سال است.

وی بهره‌برداری "قلعه صمصام‌السلطنه" در شلمزار مرکز شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و گفت: هزینه مرمت این بنا 288 میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت 22 ماه، اجاره ماهانه 40 میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن 24 سال است.

جیلان بهره‌برداری "قلعه سورک" در شهرستان فرخ‌شهر را با کاربری فرهنگی، خدماتی، پذیرایی و قامتی اعلام و تأکید کرد: هزینه مرمت این بنا 297 میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت 24 ماه، اجاره ماهانه 30 میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن 20 سال است.

وی افزود: تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به‌همین منظور علاقه‌مندان به شرکت در تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیاء مراحل ثبت‌نام در سایت یاد شده و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را انجام دهند.

وی یادآور شد: از تمامی واجدان صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت می‌شود از امروز یکشنبه 28 مردادماه 1403 اسناد مزایده را از سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir یا پایگاه اینترنتی صندوق توسعه و احیاء (https://chre.ir) و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات (https://iets.mporg.ir) دریافت کرده و طبق زمان‌بندی ذیل مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به درج پاکت‌ها در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir اقدام کنند.

جیلان اضافه کرد: متقاضیان شرکت در این مزایده در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02133992010 مربوط به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و یا شماره تلفن‌های 03833349763 و 03833342912 مربوط به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان