افزایش سهم صنایع کوچک در اقتصاد استان کردستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان، اشاره به اهمیت صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی تاکید کرد.

افزایش سهم صنایع کوچک در اقتصاد استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حمید رضا امانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان، به برنامه های استراتژیک صنایع کوچک و شهرک های صنعتی پرداخت و اظهار کرد: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی(GDP) کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک، توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور و استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی از برنامه های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط در زنجیره تامین صنایع بزرگ قرار می گیرند، و افزود: در سطح کشور صنایع کوچک و متوسط 96 درصد بوده که 45 درصد در بخش صنایع ایجاد اشتغال و 17 درصد ارزش افزوده صنایع کوچک به دنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان، به سرانه حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 1451 هکتار زمین در اختیار شهرک های صنعتی استان قرار دارد که 697 هکتار از آن به واحدهای صنعتی اختصاص یافته و برای 11251 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

امانی در ادامه به برخی از مهم ترین پروژه های اجرایی، عمرانی و زیر ساختی استان اشاره کرد که شامل احداث راه های دسترسی، خطوط انتقال آب و آبرسانی، تصفیه خانه فاضلاب، شبکه برق و مخابرات در شهرک های مختلف استان می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، هدف اصلی این شرکت را توسعه صنایع کوچک و متوسط و افزایش سهم آن‌ها در تولید ناخالص داخلی استان دانست.

 وی همچنین بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد تسهیلات برای آن‌ها تاکید کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان