وزارت جنگ رژیم صهیونیستی: هیچ نشانه‌ای از دستیابی به توافق با حماس وجود ندارد

یک روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که هیچ نشانه ای از احتمال دستیابی به توافق با حماس بر سر آتش بس در غزه یا انعقاد قرارداد تبادل اسرا وجود ندارد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی: هیچ نشانه‌ای از دستیابی به توافق با حماس وجود ندارد

به گزارش خبرآنلاین از ایرنا، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از منابعی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که از جزییات مذاکرات با حماس آگاه هستند، نوشت که این منابع از نتانیاهو خواستند امتیازاتی موقت برای بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه را بدهد.

این منابع گفتند که ما هیچ نشانه ای از خوش بینی در مورد دستیابی به توافق نمی بینیم.

بر اساس آنچه یدیعوت آحارنوت گزارش داده است، این منابع معتقدند که باید راه‌های جدیدی برای مقابله با حماس یافت و آن «تغییر اهداف جنگ و قدرت افزایی برای مواجه احتمالی با حزب‌الله لبنان است».

یکی از این منابع ادعا کرد: «ما در این زمان دست بالا را داریم... محور فیلادلفیا بیش از آنکه یک موضوع امنیتی باشد، موضوعی سیاسی است. هدف از تنظیم توافق کنونی، بازگشت اسیران صهیونیست در غزه است و نه برای روز بعد از جنگ و پایان آن. ما همیشه می توانیم به محض اینکه تصمیم بگیریم، برگردیم و محور ( فیلادلفیا ) را کنترل کنیم.

وی افزود: این توافق موقتی است تا اسیران صهیونیست در غزه زنده بازگردانده شوند.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل دیروز (یکشنبه) با بیان اینکه اسرائیل در حال انجام مذاکرات بسیار پیچیده است، افزود: چیزهایی وجود دارد که می توانیم در مورد آنها انعطاف پذیر باشیم و چیزهایی وجود دارد که نمی توانیم در مورد آنها انعطاف پذیر باشیم.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند که آمریکا پیشنهاد جدیدی موسوم به «پیشنهاد بهبودیافته» به مذاکره کنندگان در نشست اخیر در دوحه قطر ارایه کرده است.

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این دور از مذاکرات در شهر دوحه را اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

درحالی که رسانه های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به طرح مورد توافق تاکید دارد. با این حال، قرار است دور درگیری از مذاکرات هفته آینده در قاهره برگزار شود.

  با گذشت بیش از 10 ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمی‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان