علت چسبیدن کباب تابه ای و نحوه رفع آن

امروز شما هم مشکل چسبیدن کباب تابه ای در حین پخت را دارید با استفاده از چند ترفند ساده می توانید این مشکل را رفع کنید‌. استفاده از تابه و قاشق مناسب از مهم ترین این تکنیک ها هستند.

علت چسبیدن کباب تابه ای و نحوه رفع آن

شاید شما هم در زمان پخت کباب تابه‌ ای با مشکل چسبیدن کباب تابه ای مواجه شده باشید. این موضوع موجب شده تا کباب شما خرد شده و شکسته شود. در این بخش می‌ توانید تکنیک‌ هایی برای رفع این موضوع را آموزش ببینید.

علت چسبیدن کباب تابه‌ ای چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می‌ شود کباب به تابه بچسبد، کمبود روغن بوده و یا اینکه روغن به خوبی داغ نشده است. پس شما با توجه کردن به این دو نکته می‌ توانید یک کباب سالم و مجلسی داشته باشید. در ادامه تکنیک‌ های بیشتری در این زمینه را به شما معرفی می‌ کنیم.

تکنیک سرخ کردن کباب تابه ای

رطوبت مواد:

یکی دیگر از دلایلی که موجب شده تا کباب‌ ها از هم وا برود یا به تابه بچسبد. رطوبت زیاد مواد بوده در واقع مواد شما به خوبی آبگیری نشده یعنی پیاز سیب زمینی را به خوبی آبگیری نکرده‌ اید و موجب چسبیدن کباب‌ ها می‌ شود.

کم ورز دادن مواد:

یکی دیگر از ترفندها و تکنیک‌ های مهم ورز دادن زیاد مواد بوده هر چقدر مواد را بیشتر ورز دهید، منسجم یکپارچه شده و در زمان پخت باز نمی‌ شود. پس به این موضوع توجه لازم را داشته باشید بعد از اینکه آب به مواد را به خوبی گرفته‌ اید به مدت 5 تا 10 دقیقه مواد را ورز دهید.

ترفندهای مهم:

ترفندهای تکنیکی و کاربردی که می‌ توانید در این بخش داشته باشید، این است که از یک چاقوی مناسب تابه استفاده کنید. کفگیرهای پلاستیکی نسوز و چوبی برای جدا کردن بسیار مناسب هستند. همچنین در برخی زمان‌ ها بهتر است از تابه های مناسب و نچسب استفاده کنید. همچنین با کمی تکان دادن تابه به جدا شدن مواد بیشتر کمک می‌ کنید.

راهکارهای نچسبیدن کباب تابه ای

استراحت دادن مواد نیز می‌ تواند برای یک آشپزی راحت و آسان به شما کمک کند. به مدت یک ساعت مواد را درون یخچال استراحت دهید تا به خوبی منسجم شود.

در صورت دلخواه و اطمینان کامل می‌ توانید از یک قاشق غذاخوری آرد درون مواد استفاده کرده که بافت بهتری به آن می‌ دهد. چسبیدن کباب تابه ای نکات مهمی داشته که با رعایت این نکات می توانید یک کباب سالم و مجلسی داشته باشید.

شما با استفاده از این ترفندها می‌ توانید یک آشپزی راحت و آسان را تجربه کنید. تکنیک‌ های دیگری نیز وجود داشته که شما می‌ توانید با استفاده از این تکنیک‌ ها آشپزی خود را بهتر کنید.

علت چسبیدن کباب تابه ای

همونطور که اشاره شد، یکی از تکنیک‌ های مهم استفاده از کفگیرهای چوبی بوده در زمان پخت باید به این موضوع توجه کنید که هر چند دقیقه مواد را کوکو را جابجا کنید. در این صورت کوکو به ته تابه نمی‌ چسبد و در اثر حرکت به راحتی از تابه جدا می‌ شود. استفاده از تابع‌هایی که مناسب گریل هستند، می‌ توانند برای شما نیز مناسب باشند.

اگر مواد شما به خوبی ورز داده شده باشد، دیگر مواد از یکدیگر جدا نشده و یک بافت یک دست دارید. همچنین در صورتی که تابه شما به خوبی داغ شده و روغن درون آن داغ شود، دیگر شاهد چسبیده شدن کوکوها نیستید. نکته مهم دیگر نیز که قبلاً به آن اشاره شده است، استراحت دادن مواد درون یخچال می‌ باشد. بعد از ورز دادن یک سلفون روی مواد کشیده درون یخچال به مدت 1 تا 2 ساعت قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان