تساوی در بازی بزرگ؛ از درخشش خارجی‌های پرسپولیس تا جشن شجاع

روز گذشته یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر بین تراکتور و پرسپولیس با تساوی تمام شد.

تساوی در بازی بزرگ؛ از درخشش خارجی‌های پرسپولیس تا جشن شجاع

سپهر ستاری: تراکتور و پرسپولیس دیروز (پنجشنبه) در یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ برتر به مصاف هم رفتند و در پایان به تساوی یک - یک رضایت دادند. این دیدار با توجه به حضور چند ستاره سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و عملکرد این نفرات در کنار بازیکنان جانشین آن‌ها در پرسپولیس به‌شدت زیر ذره‌بین قرار داشت. نتیجه این مسابقه اما بیش از همه استقلال و سپاهان را خوشحال کرد و آن‌ها با کسب برد احتمالی در بازی‌های امروز خود می‌توانند از پرسپولیس و تراکتور فاصله بگیرند. با تساوی دیروز تراکتور 4 امتیازی شد و پرسپولیس هم در پایان هفته دوم به امتیاز 2 رسید.

شجاع و عملکردی درخشان با شادی جنجالی

بدون شک یکی از نفراتی که در بازی دیروز به‌شدت مورد توجه قرار داشت، شجاع خلیل‌زاده بود. مدافعی که پس از جدایی از پرسپولیس با هواداران این تیم به مشکل خورد و حتی ابتدای فصل گذشته آن‌ها راضی به بازگشتش نشدند تا راهی تراکتور شود و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو ببندد. شجاع که هنوز یکی از مدافعان اصلی تیم ملی است، در بازی دیروز درخشان ظاهر شد و یکی از بهترین‌های تراکتور بود. او توانست تنها گل تراکتور را هم به ثمر برساند و اگر کمی خوش‌شانس بود گلش 3 امتیاز بازی را برای تراکتور به ارمغان می‌آورد. او در طول 90 دقیقه هم مثل یک رهبر واقعی در خط دفاعی تراکتور حضور داشت و در یک صحنه هم به زیبایی دروازه تیمش را نجات داد. شماره 3 تراکتور با این نمایش ثابت کرد هنوز می‌تواند در تیم ملی بازی کند.

تساوی در بازی بزرگ؛ از درخشش خارجی‌های پرسپولیس تا شادی جنجالی شجاع

درخشش ایوب و گندوز مقابل اسماعیلی‌فر و بیرو

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پرسپولیس در تابستان پر کردن جای خالی 3 ستاره فصل قبل خود بود که راهی تراکتور شدند و حالا به نظر می‌رسد حداقل جای خالی علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر به خوبی پر شده است. الکسیس گندوز و ایوب العملود دیروز مقابل تراکتور فوق‌العاده کار کردند و کیفیت خود را نشان دادند. دروازه‌بان الجزایری در دقایقی که پرسپولیس عقب بود با چند مهار عالی تیمش را در بازی حفظ کرد و ایوب العملود هم با زدن گل تساوی پرسپولیس را از باخت در تبریز نجات داد. مدافع مراکشی در بازی قبلی هم درخشان ظاهر شده بود و با گلزنی مقابل تراکتور حسابی پرسپولیسی‌ها را امیدوار کرد. در طرف مقابل بیرانوند و اسماعیلی‌فر شب آرامی را مقابل تیم سابق‌شان سپری کردند و برخلاف هفته گذشته نتوانستند آنطور که باید بدرخشند.

تساوی در بازی بزرگ؛ از درخشش خارجی‌های پرسپولیس تا شادی جنجالی شجاع

آلوز همان ستاره همیشگی است

با وجود اینکه تراکتور ستارگان زیادی جذب کرده ولی ریکاردو آلوز هنوز هم یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود. او دیروز هم فوق‌العاده ظاهر شد و پاس تنها تیمش را برای خلیل‌زاده ارسال کرد. آلوز در 2 فصل اخیر بهترین بازیکن تراکتور بوده و امسال هم از همان آمادگی همیشگی برخوردار است. این هافبک پرتغالی در بازی دیروز با 3 پاس کلیدی بهترین عملکرد را بین تمام بازیکنان حاضر در زمین داشت و با 5 عملکرد دفاعی در این قسمت هم کمک خوبی به تیمش کرد. آمادگی آلوز در شروع فصل جدید بهترین خبر برای دراگان اسکوچیچ است که امسال می‌خواهد تراکتور را به قهرمانی برساند.

علیپور فعلا در حسرت گلزنی

علی علیپور در نقل‌وانتقالات تابستانی با امید درخشش دوباره به پرسپولیس برگشت ولی شرایط فعلا به سود او رقم نخورده است. آقای گل پرسپولیسی‌ها هفته اول در ترکیب اصلی قرار داشت ولی زوج او و عیسی آل‌کثیر جالی کار نکرد تا خوان کارلوس گاریدو برای این بازی علیپور را نیمکت‌نشین کند. علیپور البته در نیمه دوم وارد زمین شد ولی در دقایقی که تیمش نیاز به گل داشت نتوانست کاری کند و برای دومین هفته متوالی در حسرت گلزنی باقی ماند. البته علیپور قطعا در بازی‌های آینده هم فرصت بازی خواهد داشت و می‌تواند نخستین گل فصل خود را به ثمر برساند.

ادامه تاثیرگذاری VAR در لیگ بیست‌وچهارم

یکی از اتفاقات مهم فصل جدید لیگ برتر استفاده از VAR در بعضی مسابقات است که تا همین جا تاثیر خود را نشان داده است. پس از اینکه در بازی هفته گذشته شمس‌آذر و استقلال یک پنالتی و گل استقلال با استفاده از VAR تایید شد، این هفته هم در بازی تراکتور - پرسپولیس، این تکنولوژی باعث شد سروش رفیعی از زمین اخراج شود. اخراج رفیعی در دقایقی که پرسپولیس عقب بود شوک بزرگی برای این تیم بود ولی به خوبی تاثیر استفاده از VAR در مسابقات را نشان داد. فدراسیون فوتبال قصد دارد تعداد بازی‌هایی برگزار شده با VAR را افزایش دهد تا تمام تیم‌ها بتوانند از آن بهره ببرند.

تساوی در بازی بزرگ؛ از درخشش خارجی‌های پرسپولیس تا شادی جنجالی شجاع

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان