استارلینک توییتر را در برزیل فیلتر نکرد / بی‌اعتنایی غول اینترنت ماهواره‌ای به دستور دادگاه

در حالی که توییتر در برزیل مسدود شده است، استارلینک حاضر به مسدود کردن این شبکه اجتماعی در برزیل نشده است. استارلینک بیش از ۲۵۰ هزار مشترک در برزیل دارد.

استارلینک توییتر را در برزیل فیلتر نکرد / بی‌اعتنایی غول اینترنت ماهواره‌ای به دستور دادگاه

به گزارش خبرآنلاین، دعوای ایلان ماسک با مقامات برزیلی شکل تازه‌ای به خود گرفت. این دعوا از چند هفته پیش و در پی درخواست دادگاه برای تعلیق چند حساب کاربری در توییتر شروع شد.

این حساب‌های کاربری متهم به پخش اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی در جامعه برزیل شده بودند. البته که ایلان ماسک حاضر به تعلیق حساب‌های کاربری نشد و در پی آن پرداخت جریمه نشد.

در ادامه کارمندهای ایکس (توییتر سابق) در برزیل اخراج شدند تا از پیگیری قانونی در امان بمانند و در نهایت قاضی در پی اتمام مهلت برای معرفی نماینده قانونی دستور به مسدود شدن توییتر در برزیل داد.

مشکل جدید مقامات برزیلی اما با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است. این کمپانی مشهور نیز متعلق به ایلان ماسک است و به صورت قانونی در برزیل اقدام به ارائه اینترنت می‌کند.

استارلینک توییتر را در برزیل فیلتر نکرد / بی‌اعتنایی غول اینترنت ماهواره‌ای به دستور دادگاه

بر اساس آمار موجود استارلینک بیش از 250 هزار مشترک در برزیل دارد.

حالا بر اساس اعلام شرکت مخابرات برزیل استارلینک حاضر به تبعیت از دستور دادگاه و مسدود کردن دسترسی به توییتر نشده است.

استارلینک مدعی شده که دادگاه برای جریمه کردن توییتر دست به توقیف اموال این شرکت زده است و تا زمانی رفع توقیف حاضر به اجرای دستورات دادگاه نیست.

مشکل اینجاست که اگر مقامات برزیلی مجوز فعالیت استارلینک را لغو کنند نیز این کمپانی همچنان قادر به ارائه اینترنت در این کشور پهناور خواهد بود چرا که بر خلاف دیگر کمپانی‌های ارائه خدمات اینترنتی چندان به خدمات زمین‌پایه وابسته نیست.

البته مقامات برزیلی می‌توانند ایستگاه‌های تقویت زمینی این کمپانی در برزیل را تعطیل و اموال آن را توقیف کنند.

منبع‌: نیویورک‌تایمز

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان