بررسی علت افتادن ناخن کاشته شده و جلوگیری از افتادن ناخن

یکی از معضلاتی که در مورد کاشت ناخن ایجاد می شود افتادن ناخن کاشته شده می باشد. در صورت تمایل برای دانستن علت این مسئله با آرگا همراه باشید.

بررسی علت افتادن ناخن کاشته شده و جلوگیری از افتادن ناخن

در زمینه کاشت ناخن معمولا یکی از معضلاتی که خانم ها با آن روبرو می شوند افتادن ناخن کاشته شده می باشد. اگر برای شما هم علت این مسئله جای سوال دارد پیشنهاد می کنیم این مطلب از آرگا را مطالعه نمایید.

علت افتادن ناخن کاشته شده

افتادن ناخن کاشته شده یکی از معضلات برای خانم هایی به شمار می رود که یا کاشت ناخن را انجام داده و یا به عنوان ناخن کار فعالیت دارند. امروزه اکثر بانوان به داشتن ناخن های مرتب و زیبا علاقه مند بوده و به کاشت ناخن روی آورده اند.

از این رو مشتری کاشت ناخن نسبت به دیگر بخش های آرایشی بیشتر است. با کاشت ناخن می توان ناخن ها را به هر سایز و شکلی که تمایل دارید درآورده و نگران پاک شدن لاک روی ناخن را نداشته باشید. ناخن های شکننده و عدم ماندگاری زیاد لاک روی ناخن طبیعی سبب شده اکثر خانم ها کاشت ناخن انجام دهند.

کیفیت کاشت ناخن در موفقیت ناخن کار اهمیت زیادی دارد. فاکتورهای بسیاری در این کیفیت تاثیر دارند ولی اصلی ترین آن ها ماندگاری کاشت ناخن روی دست مشتری و عدم افتادن ناخن می باشد. ممکن است مشاهده کنید که ناخن کاشت شده کاملا از ناخن زیباجو جدا می شود و اصطلاحا می افتد.

در مواردی کاشت ناخن به صدف ناخن زیباجو آسیب وارد کرده و سبب نارضایتی و عدم مراجعه دوباره وی می شود. به طور کلی افتادن ناخن کاشت شده هم به زیباجو مربوط است و هم به ناخن کار. در ادامه پیرامون این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

علل مربوط به ناخنکار

در صورتی که ناخنکار برخی موارد را رعایت نکند کاشت ناخن از صدف ناخن طبیعی جدا شده و یا دچار هواگرفتگی می شود و در ادامه ناخن کاشته شده می افتد. از جمله این موارد عبارت است از:

1. زیرسازی غیر اصولی

زیرسازی نخستین مرحله کاشت ناخن به شمار می رود و مرحله پایه ای و مهمی است. در صورتی که زیرسازی نادرست و غیر اصولی باشد کاشت ناخن دوام چندانی ندارد و خیلی زود هواگرفتگی پیدا کرده و می افتد.

نکات مهمی که در زیر سازی باید رعایت شود تا ناخن کاشت شده نیفتد:

زیر سازی باید صدفی کاملا یکنواخت برای کاشت موفق و باکیفیت آماده نماید. مانند مواقعی که قصد چسباندن چیزی روی سطحی دارید باید سطح اولیه کاملا بدون مزاحمت باشد.

خراش سطح ناخن به گونه ای باشد که صدف ناخن خیلی نازک نشود. این کار به کراتین صفحه ناخن آسیب زده و سطح صدف به بستر نامناسب برای مواد کاشت تبدیل می شود در نتیجه ناخن کاشت شده می افتد.

2. مانیکور ناقص

از مهمترین بخش های زیرسازی مانیکور خشک است. از این رو باید دقت کرد که مانیکور خشک کاملا انجام شده و همه کوتیکول ها از روی صدف ناخن برداشته شود.

3. خراش ناقص سطح ناخن

خراشیدن سطح ناخن هم از نکات اساسی زیرسازی به شمار می رود. هدف این کار ایجاد بستر مناسب برای مواد گذاری و برداشتن چربی های روی سطح ناخن می باشد که باید کاملا کل سطح صدف ناخن خراش داده شود.

4. فراموش کردن پرایمر

مواد کاشت ناخن به راحتی به ناخن چسبیده نمی شود و برای ایجاد چسبندگی به ماده ای به اسم پرایمر نیاز است. پرایمر ناخن شبیه چسب عمل کرده و کمک می کند مواد کاشت به ناخن بچسبد. از این رو قبل از موادگذاری بایستی سطح صدف ناخن به پرایمر آغشته گردد.

نکته دیگر درباره استفاده از پرایمر این است که بعد از زدن مواد روی ناخن 20 ثانیه زمان است که لایه اول پرایمر قرار داده شود زیرا بعد از این زمان پرایمر خواصش را از دست می دهد. فراموش کردن پرایمر از علل افتادن ناخن کاشت شده و هواگیری آن می باشد.

در کاشت ناخن به کمک ژل می توان از پرایمر مخصوص مواد ژل و هم از بیس کات بهره برد. نکاتی که درباره پرایمر در کاشت ناخن پودری گفته شد در این جا نیز صدق می کند و در صورت فراموش شدن بیس کات یا پرایمر کاشت ژل و یا گذشت زمان زیاد از زدن آن تا مواد گذاری سبب افزایش احتمال افتادن ناخن کاشت شده می شود.

5. مواد گذاری نادرست

در مرحله مواد گذاری باید توجه کرد وقتی مواد روی ناخن گذاشته می شود با قلم ضربه های آهسته به مواد وارد نموده تا اگر هوا زیر مواد باقی مانده کاملا خارج شود. مواد گذاری نازک سبب هواگرفتن کاشت ناخن و در نتیجه افتادن ناخن کاشت شده می شود.

ضمنا موادگذاری ضخیم نیز باعث می شود در مرحله سوهان کشی مجبور شوید مواد را نازک کنید. سوهان کشی بسیار در این مرحله سبب هواگرفتگی کاشت ناخن شده و می تواند موجب افتادن ناخن گردد.

علل مربوط به زیباجو

علیرغم مواردی که ممکن است توسط ناخن کار رعایت نشود و سبب افتادن ناخن کاشت شده گردد ممکن است به علت عدم مراقبت درست زیباجو از کاشت ناخن نیز این اتفاق رخ دهد. فردی که ناخن کاشت شده دارد باید نکاتی را رعایت تا دوام ناخن افزایش یابد.

در غیر این صورت به ناخن و صدف آن آسیب زده و ناخن کاشت شده می افتد. البته این لازم است که ناخن کار روش نگهداری صحیح از ناخن کاشت شده را برای مشتری یادآوری نماید. در ادامه به مواردی ممکن است توسط زیباجو رعایت نشود می پردازیم:

  • انجام کارهای منزل بدون دستکش

از مهمترین علل افتادن ناخن کاشت شده شستن ظروف بدون دستکش می باشد. قرار داشتن طولانی مدت ناخن زیر آب برای شستن ظروف سبب جدا شدن مواد کاشت ناخن از صدف ناخن و هواگرفتگی کاشت و در نهایت افتادن ناخن کاشت شده می شود.

به این ترتیب حتما به زیباجو توصیه کنید برای انجام کارهای منزل از دستکش حتما استفاده کند.

  • استفاده بیش از حد از استخر و جکوزی

قرار داشتن زیاد در آب استخر یا جکوزی و حتی سونا می تواند سبب هواگرفتگی و افتادن ناخن کاشت شده گردد.

  • آسیب به ناخن در اثر ضربه

افرادی که به داشتن ناخن بلند تمایل دارند بیشتر در معرض ضربه به ناخن هستند. از آن جا که اندازه ناخن از ناخن طبیعی بلندتر است در مواردی فرد فراموش می کند که دست ها حساس تر از قبل هستند و به مراقبت بیشتری نیاز است.

ضربه به ناخن سبب هواگرفتگی و جداشدن مواد کاشت و افتادن ناخن می شود. به طور مثال افرادی که از کیبورد زیاد استفاده می کنند یا کار خیاطی انجام می دهند و … بیشتر در معرض این مورد هستند. به این ترتیب نیاز است ناخن کار از مشتری سوال کند که اگر کارهای این چنینی انجام می دهد و احتمال ضربه به ناخن بسیار است ناخن را کمی ضخیم تر موادگذاری نماید.

ضمنا افرادی که ناخن کاشته شده دارند باید هنگام برداشتن وسایل بیشتر دقت کنند زیرا ممکن است وسایل سنگین سبب برگشتن ناخن و شکستن آن شود.

نکته:

در اثر افتادن ناخن کاشت شده ممکن است عفونت های مزمن قارچی ناخن ایجاد شود. از این رو فرد باید مرتبا ناخن ها را تمیز نگه داشته تا احتمال عفونت ثانویه کاهش یابد. از جمله بیماری های پوستی که سبب افتادن ناخن می شود می توان به پسوریازیس، اگزمای ناخن یا بافت اطراف ناخن، قارچ ناخن، عفونت میکروبی زیر ناخن اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان