ضرورت احداث خانه اسکواش در قزوین

رئیس هیات اسکواش استان قزوین گفت: با توسعه این رشته ورزشی تلاش می کنیم خانه اسکواش را در استان راه اندازی کنیم و در کنار آن زیرساخت‌ها را در شهرستانها گسترش دهیم.

ضرورت احداث خانه اسکواش در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «صدیقه ربیعی» رئیس هیات اسکواش استان قزوین در حاشیه برگزاری مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون اسکواش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین بر ضرورت احداث خانه اسکواش در استان قزوین تاکیدکرد.

وی تصریح کرد: ورزش اسکواش به دلیل وجود یک فضای رقابتی و پر تحرک نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن شده بلکه به دلیل شور و هیجان مسابقات یک فضای رفاقتی را نیز برای ورزشکار به ویژه نسل جوان فراهم می کند و این مهم به مرور دوری از آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس هیات اسکواش استان قزوین افزود: اسکواش از جمله رشته‌های ورزشی جذاب و مفرح است و با توسعه این رشته و همکاری روسای شهرستانها تلاش می کنیم خانه اسکواش را در استان راه اندازی کنیم و در کنار آن زیرساخت‌ها را در شهرستانها گسترش دهیم.

ربیعی با اشاره به اینکه قدمت ورزش اسکواش در قزوین طولانی نیست، اظهار کرد: طی چندسال گذشته در راستای  فرهنگ سازی و آشنایی مردم استان با این ورزش نوپا اقدامات مختلفی صورت گرفت و با توجه به اشتیاق بیشتری که در بین اسکواش بازان استان نسبت به گذشته شاهد هستیم امیدواریم با احداث خانه اسکواش شاهد میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تنها یک کورت اسکواش در استان وجود دارد نمی توان در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی و میزبانی مسابقات اظهار نظرکرد اما به طور قطع با راه اندازی کورت دیگر و خانه اسکواش و با توجه به استعدادهای موجود در استان اگر زیرساخت های لازم فراهم شود روزی شاهد برگزاری مسابقات بین المللی اسکواش در این استان خواهیم بود.

ربیعی عنوان کرد: تاکنون به حد نیاز همکاری دستگاه های اجرایی استان مطلوب بوده ولی انتظار می رود ورزش و جوانان استان با نگاه ویژه ای که برای راه اندازی  و توسعه این ورزش نوپا در استان داشته اند؛ جهت راه‌اندازی هر چه سریعتر خانه اسکواش استان، همراهی داشته باشند.

رئیس هیات اسکواش استان قزوین یکی از مهمترین اهداف هیأت را راه اندازی کورت اسکواش در شهرستانهای استان و ایجاد یک فضای امن و استاندارد برای فعالیت اسکواش بازان در سطح شهرستانها  عنوان کرد و گفت: احداث این کورت به طور قطع موجب شکوفایی و کشف استعدادهای برتر در شهرستانها در رشته اسکواش خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه عمومی اسکواش و دوره‌های بازآموزی و ارتقا سطح فنی ویژه مربیان با حضور مدرس رسمی فدراسیون اسکواش را از جمله مهم‌ترین اقدامات هیات اسکواش برای توانمندسازی ورزشکاران و مربیان استان بیان کرد و یادآور شد: با توجه به استقبال بیشتر ورزشکاران در سال جاری از این رشته ورزشی، و کافی نبودن فضای کافی برای تمرین نیاز به کورت دیگری در شهر قزوین می باشیم.

ربیعی ضمن تشکر از همکاری همه جانبه رئیس فدراسیون اسکواش کشور اظهارکرد: بدون شک در دوران مدیریت دکتر عزیزی پور شاهد توسعه و پیشرفت خاصی در حوزه ورزش اسکواش در کشور هستیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان