اتصال شبکه برق به روسیه در حال پیگیری ست/ ماجرای بلوکه شدن پول فروش برق به پاکستان چه شد؟

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اولویت تامین برق کشور است و مازاد آن صادر می‌شود، تا امروز ۴۷ روز میزان تقاضای مصرف برق کشور از رکورد سال گذشته عبور کرده.

اتصال شبکه برق به روسیه در حال پیگیری ست/ ماجرای بلوکه شدن پول فروش برق به پاکستان چه شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو درباره روند مصرف برق در تابستان سال جاری اظهار داشت: امسال تا این لحظه 47 نوبت یعنی 47 روز میزان تقاضای مصرف برق کشور از رکورد سال گذشته عبور کرده و تا نزدیک 80 هزار مگاوات رسیده ( 79872 مگاوات) رسیده است.

رشد 8.7 درصدی تقاضای برق

ایلنا به نقل از وی افزود: تابستان سال گذشته آخرین عدد ثبت شده تقاضای مصرف به 73 هزار و 463 مگاوات رسیده بود که رشد 8.7 درصدی را نشان می دهد.

مازاد برق صادر می شود 

مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه درباره  وضعیت صادرات و واردات برق تصریح کرد: صادرات و واردات بر اساس قراردادهای منعقده با کشورهای همسایه به گونه ای است که اولویت با تامین برق کشور است و در زمان هایی که مازاد تولید برق داریم صادرات برق انجام می‌شود و زمان هایی که نیاز به برق داریم بویژه در ایام اوج مصرف تابستان، واردات برق انجام می‌شود.

ترانزیت برق داریم

وی گفت: ما فقط صادرات برق نداریم بلکه تبادل انرژی الکتریکی انجام می‌شود و یا به عبارتی ترانزیت برق انجام می دهیم،  این بدان معناست که  در راستای تبادل برق حداکثری و پایداری شبکه برق داخلی تلاش می‌شود که امکان تامین برق در ایام مختلف سال میسر شود.

اتصال الکتریکی با روسیه؛ از 2 مسیر

رجبی مشهدی درباره سنکرون شبکه برق با روسیه خاطرنشان کرد: اتصال شبکه برق ایران به شبکه برق روسیه از دو مسیر دنبال می شود. یک مسیر از طریق جمهوری آذربایجان و دیگری از مسیر ارمنستان- گرجستان در حال پیگیری است.

سنکرون 300 مگاوات برق با روسیه از مسیر آذربایجان امکانپذیر شد  

وی ادامه داد: مطالعات امکانسنجی ارتباط الکتریکی از هر دو مسیر انجام و نهایی شده است. مطالعات اتصال و سنکرونیزم شبکه برق کشور جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه از طریق شبکه برق کشور جمهوری آذربایجان به اتمام رسیده و براساس نتایج مطالعات ارتباط الکتریکی به صورت سنکرون با ظرفیت اولیه 300مگاوات بدون نیاز به سرمایه گذاری برای تقویت شبکه ها امکان پذیر شناخته شده است. 

مذاکرات نهایی آغاز سنکرون شبکه برق ایران- آذربایجان-روسیه 

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: در حال حاضر در حال مذاکرات نهایی جهت آغاز مرحله اجرایی پروژه سنکرونیزم شبکه های برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه هستیم که امید است این مهم در آینده نزدیک عملیاتی شود.

اتصال به روسیه از مسیر ارمنستان و گرجستان 

وی خاطرنشان کرد: اتصال به شبکه برق روسیه از طریق ارمنستان و گرجستان نیز در دستور کار قرار دارد.

بلوکه شدن پول برق تکذیب شد 

رجبی مشهدی درباره بلوکه شدن بهای برق صادراتی به پاکستان متذکر شد: بلوکه شدن پول برق صادراتی به هیچ وجه صحت ندارد و این خبر از اساس کذب است. 

پول برق صادراتی به عراق و پاکستان به طور مستمر تسویه می شود 

وی بیان داشت: پیگیری های لازم برای دریافت مبالغ صورتحساب‌های برق صادراتی به عراق و پاکستان در موعد مقرر ادامه دارد و تادیه بهای برق صادراتی آنان بطور مستمر انجام می‌پذیرد.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان