سوختگی پیکسل در نمایشگرهای OLED مسئله ایست که تولیدکنندگان از زمان ورود این فناوری با آن درگیر بوده و همواره راه کارهایی را برای به تعویق انداختن «burn-in» پیشنهاد کرده اند.
مسئله مورد اشاره حالا به لطف نمایشگر OLED آیفون 10 گریبانگیر اپل نیز شده و کمپانی ساکن کوپرتینو را مجبور کرده برای پیشگیری از هرگونه اعتراض توسط مشتریان، در یک سند پشتیبانی به احتمال بروز سوختگی پیکسل ها اشاره کند.
بر اساس مستندات منتشر شده از سوی اپل، نگاه کردن به یک نمایشگر اولد از زوایای مختلف موجب تغییر در رنگ ها می شود که خود از ویژگی های پنل های OLED بوده و کاملاً طبیعی است. اپل همچنین درباره سوختگی پیکسل ها اظهار کرده:
ایجاد تصویر ثابت یا همان سوختگی پیکسل ها که به صورت بقایای محو یک تصویر روی نمایشگر به جا می ماند نیز جزئی از خواص طبیعی اولدهاست.
این موضوع زمانی اتفاق می افتد که یک تصویر با کنتراست بالا مدت زمان زیادی روی صفحه نمایش داده شود. البته ما نمایشگر سوپر رتینا را طوری توسعه داده ایم که در زمینه کاهش سوختگی پیکسل ها، بهترین نمونه موجود در صنعت باشد.
با توجه به گفته های اپل، به نظر می رسد سوختگی پیکسل های نمایشگر خارج از سرویس گارانتی شرکت باشد، چرا که اپل معمولاً مواردی را که «طبیعی» یا «نرمال» بنامد، شامل خدمات گارانتی نمی داند.
اپل از کاربران خواسته زمان قفل خودکار نمایشگر را کاهش دهند
لازم به ذکر است که اپل به کاربران پیشنهاد کرده برای جلوگیری از burn-in، تصاویر ثابت را در مدت طولانی و با روشنایی صفحه زیاد نمایش ندهند و اگر اپلیکیشنی نمایشگر آیفون 10 را روشن نگه می دارد، روشنایی صفحه را به صورت دستی و از طریق تنظیمات «Control Center» کاهش دهند.
گفتنی است کاهش زمان روشن بودن نمایشگر نیز از جمله راهکارهای پیشگیری از سوختگی پیکسل ها بوده، و اپل از کاربران آیفون 10 خواسته تا جای ممکن زمان قفل خودکار نمایشگر را کاهش دهند.