انتشار سه کتاب ترجمه

سه عنوان کتاب «راهنمای عملی حرفه کارآگاهی» نوشته «جدیدیه بری» با ترجمه شهریار وقفی‌پور، مجموعه داستان «۳۹۰ درخت کریسمس را می‌خواهی چه کار کنی» با ترجمه نیما ملک‌محمدی و «تاملات پوچی همراه من است» نوشته «لئونارد کوهن» با ترجمه فرزام کریمی و سوریا جمالی منتشر می‌شود.

انتشار سه کتاب ترجمه

به گزارش ایسنا، شهریار وقفی‌پور، دبیر بخش ترجمه انتشارات سیب سرخ در این‌باره گفت: کتاب «راهنمای عملی حرفه کارآگاهی» نوشته «جدیدیه بری»، نویسنده آمریکایی‌ را ترجمه کرده‌ام که به‌زودی از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر خواهد شد. این کتاب نخستین و مشهورترین اثر این نویسنده است که در سال 2009 منتشر شده و با انتشارش، «جدیدیه بری» به یکی از نویسندگان سرشناس و خبرساز سال بدل  شد.

به گفته او، رمان «کتاب راهنمای حرفهٔ کارآگاهی» تاکنون جوایزی چون بهترین رمان کارآگاهی سال از بنیاد «دشیل همت» و جایزه رمان کارآگاهی از «بنیاد ادبی کاوفورد» را دریافت کرده است.

وقفی‌پور درباره این کتاب که در 350 صفحه منتشر خواهد شد، گفت: اتفاقات این رمان در شهری بی‌نام‌ونشان می‌گذرد، بخشی از اتفاقات آن در خواب می‌گذرد و نویسنده برای نگارش این بخش به منطق خواب توجه داشته است. همچنین این کتاب از نثر عجیب و غریبی برخوردار است.

او همچنین بیان کرد: مجموعه داستان «390 درخت کریسمس را می‌خواهی چه کار کنی» با ترجمه نیما ملک‌محمدی به‌زودی منتشر خواهد شد. داستان‌های این کتاب توسط  ملک‌محمدی از میان آثار 10 داستان‌نویس انتخاب شده است. این مجموعه دربرگیرنده 12 داستان از نویسندگانی چون براتیگان، کارور، ناباکوف، نادین گوردیمور و بارتلمی و... است.

فرزام کریمی هم گفت: کتاب «تاملات پوچی همراه من است» نوشته «لئونارد کوهن» خواننده، شاعر و ترانه‌سرای کانادایی است که با ترجمه مشترک من و سوریا جمالی به زودی در 115 صفحه منتشر خواهد شد. در این کتاب که در دو فصل تنظیم شده، مجموعه‌ای از عکس‌های کوهن هم منتشر خواهد شد.

او افزود: لئونارد کوهن در کتاب «تاملات پوچی همراه من است» به صحبت‌هایی با خدای خویش می‌پردازد و نظریاتش درباره عشق، شهرت، موسیقی، رقص و ناملایمات زندگانی را با خدای خویش مطرح می‌سازد. کوهن نثر بسیار منحصر به فردی دارد و زبان او پیچیده است.

کریمی ادامه داد: از کوهن 14 آلبوم موسیقایی به یادگار مانده است. در دهم مارس 2008 او به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد و در سال 2011 به دلیل مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تاثیر گذاشت جایزه شاهدخت آستوریاس را که یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیاست دریافت کرد.

به گفته این مترجم، کوهن پیشگویی بود که مرگش را چند روز قبل از رفتنش پیش‌بینی کرد، وقتی پیامبرگونه خود را با کوله‌بار بسته آماده رفتن دانست و به آرامی جهان را بدرود گفت. مرگ او در هیاهوی کمپین انتخاباتی کلینتون - ترامپ گم شد، اما یاد او تا ابد در اذهان مردم باقی خواهد ماند، چه بسا که یاد هیچ سیاستمداری در اذهان مردم باقی نخواهد ماند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر