طرز تهیه انواع ته دیگ سیب زمینی با طعم های عالی برای غذاهای مختلف

ته دیگ ها یک بخش پرطرفدار و لذیذ برای سرو برنج می باشند که با استفاده از سیب زمینی و دیگر مواد اولیه می توان دارای چندین ته دیگ متفاوت شد که برای تهیه انواع این ته دیگ های خوش طعم کافی است تا ادامه این مطلب را مشاهده نمایید.

طرز تهیه انواع ته دیگ سیب زمینی با طعم های عالی برای غذاهای مختلف

ته دیگ سیب زمینی یکی از محبوب ترین انواع ته دیگ می باشد که با استفاده از سیب زمینی می توان ته دیگ را به روش های مختلفی تهیه کرد. یکی از انواع ته دیگ سیب زمینی می توان به ته دیگ سیب زمینی رنده شده، ته دیگ سیب زمینی رنده شده با ماست و ته دیگ سیب زمینی ساده اشاره کرد. طرز تهیه انواع ته دیگ سیب زمینی در این مطلب قرار دارد.

انواع ته دیگ را می توان با پلو هایی از جمله پلو گوشت عربی، پلو بحرینی و باسترمه پلو تهیه کرد. ابتدا باید ته دیگ را در ته قابلمه ای نچسب بگذارید و سپس برنج را بر روی ته دیگ بریزید. برای تهیه این سه پلو متفاوت برای انواع ته دیگ های سیب زمینی بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. انواع ته دیگ را در مدت زمان کمی و با استفاده از 1 الی 2 مواد اولیه می توانید تهیه نمایید.

انواع ته دیگ سیب زمینی لذیذ

طرز تهیه انواع ته دیگ سیب زمینی

روش اول ته دیگ زعفرانی :

ته دیگ زعفرانی یکی از خوش رنگ و ساده ترین نوع ته دیگ می باشد که شما می توانید به سادگی آن را تهیه کنید. برای تهیه این ته دیگ لذیذ نیاز و خوش رنگ نیاز به زعفران دم کرده شده دارید. برای تهیه ابتدا 2 الی 3 عدد سیب زمینی را پوست بگیرید. سپس به صورت حلقه ای برش دهید. کف قابلمه مورد نظر مقداری روغن بریزید. پس از داغ شدن روغن زعفران دم کرده شده را اضافه کنید و سیب زمینی ها را ته قابلمه بچینید.

انواع ته دیگ سیب زمینی ترد و خوش طعم

روش دوم ته دیگ کنجدی :

یکی از روش های تهیه ته دیگ سیب زمینی به روش کنجدی است. برای تهیه ته دیگ سیب زمینی کنجدی نیاز به روغن، کنجد و سیب زمینی دارید. ابتدا برای تهیه روغن را در ته قابلمه بریزید تا داغ شود. سپس به سراغ سیب زمینی ها بروید. برای این منظور سیب زمینی را پوست و حلقه ای کنید. در روغن داغ شده روغن و مقداری نمک بپاشید. سپس سیب زمینی ها را در ته قابلمه بچینید.

طرز تهیه انواع ته دیگ سیب زمینی لذیذ

روش سوم ته دیگ سیب زمینی رنده شده :

در این روش نیاز به 3 مواد اولیه از جمله ماست، سیب زمینی و نمک دارید. برای تهیه این ته دیگ باید روغن را در قابلمه نچسب بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس سیب زمینی های مورد نطر را پوست و رنده کنید. در ادامه نمک، روغن و 1 الی 2 قاشق ماست را به سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید. حالا مخلوط سیب زمینی رنده شده را در کف قابلمه بریزید و پخش کنید.

انواع ته دیگ سیب زمینی خوش طعم

روش چهارم سیب زمینی رنده شده کنجدی :

ابتدا برای تهیه این ته دیگ متفاوت و مقوی باید 1 الی 2 عدد سیب زمینی را رنده کنید و آب سیب زمینی را به خوبی بگیرید. سپس در کف قابلمه مورد نظر 1 الی 2 قاشق غذا خوری روغن بریزید و صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. سپس مقداری کنجد در کف قابلمه بپاشید و بعد سیب زمینی های رنده شده را روی کنجد ها بریزید و کف قابلمه پخش کنید و با قاشق فشرده کنید. حالا می توان برنج را بر روی ته دیگ ریخت و در زمان مناسب سرو کرد. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان