آنروا: سطح گرسنگی در نوار غزه فاجعه بار است

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا (نهاد سازمان ملل در امور کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) گفت که تلاش‌هایی وجود دارد که آژانس آنروا را در اراضی اشغالی فلسطین از بین ببرد.

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که سطح گرسنگی در نوار غزه فاجعه بار است.
 
به گزارش تسنیم، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا (نهاد سازمان ملل در امور کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) گفت که تلاش‌هایی وجود دارد که آژانس آنروا را در اراضی اشغالی فلسطین از بین ببرد.
 
 کمیسر کل آنروا با تاکید بر اینکه" سطح گرسنگی در سراسر نوار غزه فاجعه بار است" گفت که آنروا هدف قرار گرفته است؛ زیرا حافظ حقوق پناهندگان بوده است.
 
فیلیپ لازارینی گفت که اگر از آژانس  امداد و کار به آوارگان فلسطینی دفاع نکنیم، آژانس‌های دیگر سازمان ملل نیز هدف قرار خواهند گرفت. کمیسر کل آنروا اظهار داشت که بررسی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که کارمندان این نهاد بین‌المللی قانون را رعایت کرده‌اند.
 
او به محدودیت‌های مالی اعمال شده به این نهاد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های مالی بر کیفیت خدمات ما و بر رنج فلسطینیان تأثیر گذاشته است. کمیسر آنروا تصریح کرد که چالش‌های مالی ایجاد شده مانع از خدمات‌رسانی این نهاد شده و برای مقابله با چالش‌های جنگ غزه به کمک‌های بیشتری نیاز است.
 
کمیسر کل آنروا گفت که پیش از جنگ غزه، بیش از 72 درصد مراقبت‌های بهداشتی در 12 مرکز بهداشتی ارائه می‌شد که اکنون نیمی از آن‌ها از کار افتاده است. او در ادامه افزود که بیش از 600 هزار کودک در غزه از صدمات جنگ رنج می برند و از مدرسه محروم هستند. وی خواستار حمایت از نقش آنروا در کمک‌رسانی به مردم غزه در این فاجعه بزرگ انسانی کرد.
 
این در حالی است که بسیاری از نهادهای بین‌المللی، جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامند و هشدارهای زیادی درباره پیامدهای فاجعه بار جنگ گرسنگی دشمن اشغالگر علیه کودکان غزه مطرح شده است، کارشناسان بین‌المللی در امور تغذیه اعلام کردند: کودکان غزه که از قحطی رنج می‌برند، حتی اگر زنده هم بمانند، سوء تغذیه شدید می‌تواند منجر به آسیب دائمی برای آنها شود.
 
آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون طبق آمار رسمی که در بیمارستان‌ها ثبت شده نزدیک به 40 کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از کودکان هم بر اثر گرسنگی جان باختند که آمار آنها ثبت نشده است؛ زیرا خانواده‌های این کودکان به دلیل محاصره و بمباران‌های شدید دشمن علیه مناطق مختلف غزه قادر به انتقال کودکان خود به بیمارستان‌ها نبوده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان