آموزش آسان ساخت اسکچر گربه در خانه

شما علاقه مندان به گربه ها می توانید در این بخش با نحوه ساخت اسکچر گربه خانگی آشنا شوید. یک سازه مناسب برای بازی گربه ها که موجب شده توجه آن ها جلب شود.

آموزش آسان ساخت اسکچر گربه در خانه

همانطور که می‌ دانید یکی از رفتارهای طبیعی در میان حیوانات غریزه چنگ زدن بوده که موجب شده تا گربه وضعیت روحی بهتری داشته باشد. پس شما برای داشتن یک گربه خانگی می‌ توانید تکنیک ساخت اسکچر گربه را مطالعه کنید.

ساخت اسکچر گربه خانگی

نحوه ساخت اسکچر گربه:

گربه به صورت غریزی یا برای ورزش کردن و فعالیت و سرگرمی علاقه غریزی به چنگ زدن به وسایل دارد. برخی از وسایل بیشتر توجه او را جلب کرده به ویژه اسکچرها که می‌ توانید در منزل نیز تهیه کرده و استفاده کنید.

اسکچر یک پایه چوبی و پوشیده از مواد زبر بوده که برای کنترل استرس  مناسب است. یک میله چوبی که پوشیده شده از موادی زبر بوده و گربه به آن چنگ می‌ زند. برخی از صاحبان گربه این اسکچرها را با هزینه‌ های گران تهیه می‌ کنند. اما شما می‌ توانید یک پایه چوبی مناسب و کم هزینه داشته باشید.

اسکچر دست ساز

برج‌ های اسکچر:

در این بخش می‌ توانید نحوه ساخت این برج‌ ها را مطالعه کنید. این نوع برج‌ ها به سادگی تهیه شده و هزینه کمی دارد و شما می‌ توانید در محیط خانه خود برای گربه‌ های خانگی استفاده کنید. برای ساخت این میله گربه‌ ای ابتدا می‌ توانید یک میله یا مقوا دستمال کاغذی رولی را تهیه کنید. در صورتی که می‌ خواهید برج شما بلند باشد، می‌ توانید از دو میله رولی به هم چسبیده استفاده نمایید.

در صورتی که رول دستمال کاغذی ندارید، می‌ توانید از یک تکه میله چوب استفاده نمایید. میله را بر روی یک تکه پایه که به صورت دایره‌ای شکل قرار دارد، متصل کنید. این کار را می‌ توانید با استفاده از چسب چوب و یا چسب‌ های دیگر انجام دهید. حالا بالای میله را با استفاده از یک پارچه ضخیم یا نخ‌ های کنفی به خوبی بپوشانید.

اسکچر پله ای گربه

سطح میله را چسب مالیده و با استفاده از نخ‌ های کنفی دور تا دور آن بپیچید و خوب محکم کنید. در نهایت نیز اسکچر شما آماده است شما می‌ توانید از مقوا نیز استفاده کنید.

ساخت اسکچر پله ای:

در این روش برای ساخت این نوع اسکچر می توانید از پارچه یا یک تکه موکت استفاده کنید. روی سطح مکعب های مقوایی خود را با استفاده از موکت یا یک پارچه ضخیم بپوشانید. دو تکه از جعبه های مقوایی خود را در قسمت پایین قرار داده و بر روی آن یک میله نصب کنید. در کنار میله ها نیز باید جعبه های دیگر را به صورت بالا و پایین و چپ و راست قرار دهید. در این صورت یک اسکچر پله ای دارید.

مراحل تهیه اسکچر گربه

این سازه برای گربه ها گزینه مناسبی بوده و می توانید در محیط خانه آن را داشته باشید. این سازه کم هزینه است و می توانید به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل خود نیز این سازه را استفاده کرده و هم اینکه برای گربه یک محیط و سازه امن دارید.

ویژگی اسکچر خوب:

یک دستگاه خوب دارای استحکام مناسب است که در حین بازی خراب نشود و یا اینکه آسیبی به گربه وارد نکند. همچنین این سازه باید سطحی ضخیم و زبر داشته باشید که موجب جلب توجه گربه شما شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان