برنامه استان چهارمحال و بختیاری برای جذب بازرگانان خارجی پیگیری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه این استان به‌منظور جذب بازرگانان خارجی پیگیری شده است.

برنامه استان چهارمحال و بختیاری برای جذب بازرگانان خارجی پیگیری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری کشور نیکاراگوئه با چهارمحال و بختیاری با حضور سفیر نیکاراگوئه تأکید کرد: بعد از چند سال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای ورود تولیدکنندگان و بازرگانان این استان، اکنون با حضور سفیران کشورهای مختلف به نتیجه رسیده و این روند به‌صورت مستمر پیگیری شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به‌زودی این استان میزبان سفیران کشورهای فیلیپین، هند و کره جنوبی خواهد بود.

منزوی تصریح کرد: حضور سفیران که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌هایی با بازرگانان می‌شود به‌غیر از افزایش اعتماد به نفس و عزت نفسی که برای بازرگانان و تولیدکنندگان استان ایجاد می‌کند راه‌های جدیدی برای حضور قدرت‌مندانه صنایع در آن کشورها باز می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین حضور سفیران کشورها در قالب‌های مختلف به‌خصوص گردشگری می‌تواند دریچه‌های امیدوارکننده‌ای برای توسعه چهارمحال و بختیاری باز کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور سفیران کشورهای مختلف در استان افزون‌بر برقراری چارچوب مبادلات دو طرفه، ‌ باعث ارائه فنون مذاکره و ارتقای فرهنگ تجارت در استان می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد حضور بازرگانان چهارمحال و بختیاری در سفارت کشورهای دوست و همسایه باشیم و با همراهی اتاق‌های مشترک بازرگانی بتوانیم فارغ از سیاست‌های خاصی که به‌عنوان پروتکل مطرح می‌شود، بازرگانان به‌راحتی بتوانند در کشورهای هدف حضور پیدا کنند و محصولات خود را بفروشند و در مقابل بتوانند نسبت به واردات محصولات مورد نیاز کشور در بخش مواد اولیه برای تولید محصولات اقدام کنند.

منزوی تأکید کرد: در زمان حاضر این تبادلات در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته و به‌زودی این استان به‌عنوان استان برتر و معین برای تولیدات، صادرات و واردات از این کشورهامعرفی می شوند .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر