آقای جلیلی! اول مناظره با زنگنه بعد دادگاه /کرسنت را برای افکار عمومی روشن کنید/نظرات کاربران خبرآنلاین درباره افشاگری ها بر سر یک قرارداد مهم

برخی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین از سعید جلیلی و عدم مناظره کردن او با بیژن زنگنه درباره پرونده کرسنت انتقاد کردند.

آقای جلیلی! اول مناظره با زنگنه بعد دادگاه /کرسنت را برای افکار عمومی روشن کنید/نظرات کاربران خبرآنلاین درباره افشاگری ها بر سر یک قرارداد مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «پرونده کرسنت» در جریان مناظرات انتخاباتی با ادعاهایی که از سوی سعید جلیلی و علیرضا زاکانی مطرح شد، مورد توجه افکارعمومی قرار گرفت. در همان روزها بیژن زنگنه که چندین بار نامش در جریان مناظرات مطرح شده بود صراحتا سعید جلیلی را به مناظره دعوت کرد. درخواستی که اجابت نشد.

با تکرار ادعاها علیه دوران وزارت بیژن زنگنه، وزیر نفت سابق در جریان چند گفتگوی رسانه ای طی روزهای اخیر این درخواست مناظره را بازهم تکرار کرده است اما سعید جلیلی در پاسخی به این درخواست مدعی است که جای متهم در دادگاه است نه مناظره و بیژن زنگنه را در این پرونده متهم می کند.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود خواسته که پاسخ دهند که؛ «آیا مسیر مناظره برای روشن شدن ابعاد این پرونده درست است یا دادگاه؟»

‌مناظره یعنی عوام‌فریبی و حرف‌های لایک‌خور زدن

با نگاهی به نظرات کاربران خبرآنلاین، می‌توان دریافت که برخی از آنان موافق برگزاری دادگاه بودند و برگزاری مناظره را بی‌فایده دانستند اما کاربرانی هم بودند که با برگزاری مناظره موافقت کردند. چنانچه کاربری نوشت: «نیازی به مناظره نیست. بهتره یه دادگاه عادل به صورت دقیق رسیدگی کنه و هر کس و یا کسانی رو که باعث تحمیل این خسارت هنگفت به کشور شدن و گفته میشه که حتی کشور از توان پرداختش عاجزه محاکمه کنن و به مردم هم معرفی کنند.»

کاربر دیگری هم نوشت: «مناظره یعنی ‌عوام‌فریبی و حرف‌های لایک‌خور زدن. صد در صد دادگاه جای بررسی هست و بس.» کاربری هم به نام منوچهر نوشت: «جفتش، بالاخره این وسط یکی منافع کشور رو به فنا داده.»

احمد برای خبرآنلاین نوشت: «سلام وقت بخیر به نظرم اگر در دادگاه قرارداد پیگیری شود جامعه نتیجه را به خوبی قبول می‌کند.» دیگری هم نوشت: «در دادگاه علنی و مستقل پاسخگو باشند که هم مردم در جریان قرار بگیرند و هم مقصرین جریمه شوند.»

قاسم بختیارپور هم نوشت: «موضوع بایستی برای افکارعمومی روشن شود حالا به طور مناظره یاکارشناسان بی‌طرف.» کاربری هم به صورت ناشناس نوشت: «مگه اتفاق علمی یا بحث سیاسی هستش که بخوان مناظره کنن صحبت از خیانت و خسران به مردم و مملکت هستش باید دادستان ورود کنه و طبق یک دادگاه صالحه بصورت زنده به این مهم رسیدگی بشه.»

آرش هم نوشت: «مناظره فقط مناظره مردم بدونند چه خبره همه چی رو سانسور می کنند تا با هم ساخت و پاخت بکنند.» فردی هم نوشت: «مناظره، هرکس محکوم بشه باید تاوان بده و پاسخگو باشد برای این همه ضرر به منافع ملی.»

اگر هدف آقای جلیلی تشویش اذهان نیست پس نباید از مناظره بگریزد

در این میان، برخی از کاربران هم از سعید جلیلی و عدم مناظره کردن او با بیژن زنگنه انتقاد کردند. مانند وحید که برای خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: «مناظره البته اگر جلیلی به مناظره تن بده امثال جلیلی فقط بلدن چوب لای چرخ بکنند.»

مهدی هم نوشت: «اول مناظره داشته باشند بعد در دادگاه صالح به صورت زنده هر دو باید حضور داشته باشند البته باتوجه به حرف های آقای پورمحمدی و دکتر ولایتی در مورد ‌FATF آقای جلیلی برای کشور مشکلاتی رو درست کرده که باید جوابگوی آنها نیز باشد.»

دیگری هم نوشت: «نمیشه که اون یکی از روابطش در رسانه ملی استفاده کنه و بخواد این خسارت و تقصیر رو گردن یکی دیگه بندازه و اصلا هم نخواهد مناظره کنه، اول مناظره بدون سانسور برگزار بشه، بعدش مقصر این خسارت سریع بازداشت و محاکمه بشه تا همه چیز برای مردم بیان بشه.»

کاربری هم نوشت: «وقتی آقای جلیلی این بحث را در رسانه ها مطرح نموده، پس باید پاسخ آقای زنگنه را در همین رسانه دریافت کند. نهایت بی اخلاقی است که کسی در رسانه به دیگری حمله کند و بعد بگوید برو جواب را در دادگاه بده. اگر هدف آقای جلیلی تشویش اذهان نیست و تنویر افکار عمومی است پس نباید از مناظره بگریزد.» فردی هم نوشت: «چون آقای جلیلی مردم رو درگیر این پروژه کرده و از این بحث برای کوبیدن رقیب استفاده کرده، حتما باید برای شفافیت موضوع مناظره انجام بشه. در ادامه هم طبیعتا باید در برابر قانون پاسخگو باشند.»

کاربر دیگری هم نوشت: «خیلی عجیبه که طرفداران جلیلی و خود جلیلی منتقد کرسنت هستند و میگن امثال زنگنه باید محاکمه بشه! زنگنه میگه جلیلی میگه من باید محاکمه بشم اول بیاد با من مناظره کنه برای اینکه مشخص بشه که کی متهم هست! جلیلی اصرار داره که نه من مناظره نمی کنم! اگه زنگنه خیانت کرده باید تا الان چندین بار از سمت نظام محکامه میشد ولی نشده! لابد سندی نداشتند! اما حالا جلیلی همچنان اصرار داره که زنگنه محاکمه بشه! برای محاکمه شدن نیاز به سند و مدرک هست که اقای جلیلی میگه که سند و مدرک داره و مبارزه با فساد اولویتش هست! خب کاری نداره که جناب جلیلی، این طفره رفتن تون از مناظره با زنگنه چیه!؟ اگه نمی ترسید و معتقدید که سند و مدرک دارید برای محاکمه زنگنه، بسم الله از همین تلوزیون یا تو شبکه های اجتماعی پخش زنده مناظره کنید. اینکه می ترسید این معنی رو میده که شما چیزی در دستتون ندارید و فقط دارید با تکرار ادعاها بهش رنگ واقعیت میبخشید! مثل همون کلری که یکی دو هفته اس شروع شده بر دستاوردسازی برای دولت ریسی! یه جوری دست اورد سازی کردن که ادم حس میکنه داشتیم تو بهترین کشور دنیا زندگی میکردیم و خبرن داشتیم!»

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان