تجلیل از ۱۷ تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

آیین تجلیل از ۱۷ تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان با حضور استاندار سمنان و علی نصیریان و داریوش مودبیان دو تن از هنرمندان مطرح کشور در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، این آیین یکشنبه شب با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور و جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم که همراه با برنامه های متنوعی بود از استادان علی اصغر خطیب زاده، منصور فرزامی، سید رحیم موسوی، محمدرضا سینافر، رضا نوری، حمید کاظمی، حبیب دانایی فر، خسرو به آئین، اسماعیل همتی، احمد شریعت مدار تهرانی، مهدی قان بیکی، ابوالفضل صادقی نژاد، وارطان ساهاکیان، نصرالله قادری، علی صفری، کریم قربانی علایی و صادق احمدی به عنوان نام آوران رشته های مختلف فرهنگی و هنری استان سمنان تجلیل شد.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از این تعداد پنج تن دارای درجه یک هنر هستند گفت: بقیه افراد نیز در این سطح قرار دارند و همگی بالای 65 سال سن بوده و عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

فرشید فلاح با اشاره به ظرفیت های گسترده فرهنگی و هنری استان سمنان ابراز امیدواری کرد: در برنامه های بعدی با همکاری صندوق اعتباری هنر به عنوان حامی اصلی این آیین از تعداد دیگری از هنرمندان و نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان تجلیل شود.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

***استاندار سمنان :آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان ثبت و ماندگار خواهد شد

 استاندار سمنان، مردم این استان را به معنای واقعی فرهنگ دوست دانست و گفت: آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در تاریخ هنر این استان ثبت و ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی یکشنبه شب در آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان افزود: امشب و این آیین در تاریخ هنر استان سمنان ثبت و ماندگار خواهد شد .

وی با اشاره به موفقیت های فرهنگی و هنری استان سمنان اظهار داشت: از مجموع 120 شهر داوطلب کشور، شهر سمنان به عنوان‌ پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شده است و این بیانگر جایگاه سمنان در عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

هاشمی با اشاره به اینکه میانگین سواد در استان سمنان 1/8 درصد بالاتر از میانگین کشوری است به قدمت هنر و فرهنگ در این استان اشاره کرد و افزود: بر اساس کاوش های انجام شده در تپه حصار دامغان ، قدمت هنر سرامیک در این استان به بیش از 7000 سال قبل باز می گردد.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه امروز جامعه نیاز مبرم به نشاط اجتماعی دارد فعالیت صدها گروه تعزیه خوانی در استان و انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک نیز بیانگر ظرفیت های فرهنگی و هنری این استان است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت صندوق اعتباری هنر و عضوی بیش از یک هزار نفر از هنرمندان استان سمنان در آن ادامه داد: بیش از سه‌ هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر هستند و انتظار می‌رود در عضویت آنان تسریع شود.

استاندار سمنان همچنین به توان و ظرفیت استان سمنان در تولیدفرش اشاره کرد و گفت: سمنان از استان‌های سرآمد در زمینه فرش‌ دست بافت است و انتظار می‌رود هنرمندان این استان و آثارشان مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان استانی و کشوری  از جمله علی نصریان و داریوش مودبیان از هنرمندان مطرح کرد، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار و در آن از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان تجلیل شد.

***مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، زمینه‌ساز و موثر در تربیت هنرمندان برجسته است

 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر را زمینه‌ساز و موثر در تربیت هنرمندان برجسته دانست و گفت: سمنان از استانهای مطرح در فرهنگ و هنر کشور است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سیدمجید پوراحمدی در آیین تجلیل و نکوداشت نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان با اشاره به وجود بزرگان و نامداران فرهنگی و هنر در این استان اظهار داشت: سیری در تاریخ فرهنگ و ادب این منطقه، احساس شعف و غرور از ایرانی بودن به انسان دست می دهد.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این آیین که به خوبی تدارک شده است گفت: کاروان هفت بحر هنر برای تجلیل از مفاخر و هنرمندان این استان به سمنان آمده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر از اولویت‌های شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم بود، ابراز امیدواری کرد: توجه به هنرمندان تداوم یابد.

پوراحمدی به عضویت یک هزار هنرمند استان سمنان در رشته‌های مختلف هنری در صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از 600 نفر از این اعضا زیرچتر بیمه تامین اجتماعی قرار دارند..

یرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه طرحهای حمایتی این صندوق از اهالی هنر از 10 طرح  به 38 طرح افزایش یافته است گفت: سرمایه صندوق اعتباری هنر از یک هزار میلیارد ریال به هشت‌ هزار میلیارد ریال رسیده است.

در آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر این استان با حضور استاندار سمنان، علی نصیریان و داریوش مودبیان دو تن از هنرمندان مطرح کشور و جمعی از هنرمندان استان سمنان تجلیل شدند.

تجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنرتجلیل از 17 تن از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در قالب کاروان هفت بحر هنر

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان