ریزش سنگین قیمت بیت‌کوین/ پشت پرده سقوط ۴ هزار دلاری بیت‌کوین را بخوانید

این روزها بازار ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری رنگ و بوی اخباری سیاسی گرفته و موضع‌گیری‌های نامزدهای انتخابات آمریکا روند قیمت بیت‌کوین را تحت‌تأثیر قرار داده است.

ریزش سنگین قیمت بیت‌کوین/ پشت پرده سقوط 4 هزار دلاری بیت‌کوین را بخوانید

به گزارش خبرآنلاین، در همین راستا دو روز قبل بود که دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در رویداد بیت‌کوین 2024 اعلام کرد که اگر به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود، آمریکا را به پایتخت رمزارزهای دنیا تبدیل خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال این اظهارات سطح امیدواری دارندگان این ارز دیجیتال تا حدودی بیشتر شد و قیمت بیت‌کوین در جریان معاملات روز دوشنبه توانست مرز مقاومتی 70 هزار دلار را بشکند.

البته لازم به ذکر است که مدت زیادی طول نکشید و در روز سه‌شنبه ارزش بیت‌کوین در حول‌وحوش 4 هزار دلار ریزش کرد و به کانال 66 هزار دلار برگشت.

در شرایط کنونی سؤال مهم این است که چه اتفاقی باعث ایجاد این حرکت سینوسی قیمت بیت‌کوین شده است؟

در همین رابطه تحلیلگران اقتصادی در خصوص ریزش سنگین‌قیمت بیت‌کوین بر چند دلیل مهم اتفاق‌نظر دارند.

 به گفته آنها دلیل نخست سقوط ارزش بیت‌کوین به ماجرای انتقال 2 میلیارد دلار بیت‌کوین از کیف پول مرتبط با دولت آمریکا برمی‌گردد.

 برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند به نظر می‌رسد که نبرد بایدن و دونالد ترامپ در حوزه رمزارزها بر سر بازار سایه انداخته و همین موضوع زیر پای این ارز محبوب را سست کرده است.

 از سوی دیگر صرافی ورشکسته مت گاگس در حال آماده‌سازی برای انتقال بیش از 80 هزار دلار است.

 به‌عبارت‌دیگر این صرافی در حال تکمیل فرایند بازپرداخت بدهی 10ساله خود است و احتمالاً دومین دلیل فشار فروش ناشی از این موضوع است.

 از طرفی دارندگان این ارز دیجیتال در انتظار جلسه فدرال رزرو هستند که قرار است در این هفته برگزار شود. نشستی که احتمالاً بر روی نوسانات بیت‌کوین اثرگذار خواهد بود.

اما معامله‌گران درباره روند قیمتی بیت‌کوین در آینده چه نظری دارند؟

 فنی‌های بازار آینده بیت‌کوین را در دو سناریو پیش‌بینی کردند. به‌این‌ترتیب باوجوداینکه عده‌ای از آنها احتمال تداوم عقب‌نشینی را محتمل می‌دانند. برخی دیگر نسبت به آینده آن خوش‌بین هستند.

 قیمت بیت‌کوین در حال حاضر نزدیک مرز حمایتی مهمی قرار دارد و درصورتی‌که این مرز را از دست دهد در گام بعدی مرز حمایتی 64 و 63 هزار دلار مهم خواهد بود و اگر زیر 63 هزار دلار تثبیت دهد احتمال اینکه فشار فروش سنگین‌تر شود وجود دارد. بااین‌حال در سناریو دوم اگر مرز حمایتی 66 هزار دلار حفظ شود احتمال تست مجدد کانال 70 هزار دلار دور از انتظار نیست.

 البته در مجموع نوسان این ارز دیجیتال به عواملی مانند داده‌های اقتصادی اینده و احساسات سرمایه‌گذاران بستگی خواهد داشت.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر