صد طرح سرمایه‌گذاری جدید، روی میز شهرک صنعتی هرمزگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان به مناسب روز حمایت از صنایع کوچک تور رسانه ای بازدید از صنایع کوچک و متوسط استان را برگزار کرد تا اصحاب رسانه چالش‌ها یا پیشرفت‌های این صنایع را از نزدیک مشاهده کنند و با گزارش‌ از شرایط آن‌ها، توسعه و ارتقا صنعت هرمزگان را به عموم مردم اطلاع رسانی کنند.

صد طرح سرمایه‌گذاری جدید، روی میز شهرک صنعتی هرمزگان

به گزارش خبرآنلاین، پس از این بازدیدها مدیرعامل شهرک صنعتی استان هرمزگان از صد طرح سرمایه‌گذاری صنعتی جدید طی سال جاری خبر داد که این طرح‌ها یک گام سطح صنعتی استان هرمزگان را به رقبای همجوار خود چون کرمان نیز می‌سازد.

  

خروج از رکود صنایع کوچک هرمزگان

سید امیرامیری زاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان هرمزگان طی نشست خبری به مناسب روز حمایت از صنایع کوچک گفت: امروز اصحاب رسانه بازدیدی از صنایع و شهرک‌های ما انجام دادند که قطعا تهیه گزارش و انعکاس دستاوردها می‌تواند موثر باشد و ارتقای دانش عموم را نیز به همراه خواهد داشت.

امیری‌زاد خاطر نشان کرد: امروز در تقویم، روز ملی حمایت صنایع کوچک نامگذاری شده که بهانه‌ای باشد ما از این واحدها یادی کنیم و وظیفه ماست که توجه بیشتری به این واحدها داشته باشیم؛ زیرا واحدهای کوچک مثل واحدهای بزرگ نیستند و به لحاظ توانمندی نسبت به صنایع بزرگ یا به لحاظ حل مسائل و مشکلات حمایت‌های کمتری دارند.

امیری زاده با مثالی عنوان کرد که صنایع کوچک، در واقع بنگاه‌های نوپایی هستند که تا قدم به قدم راه بروند و سرپا بایستند بایستی گام به گام با آن‌ها همراهی کرد و به نسبت، نیاز به حمایت بیشتری دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان در توضیح وضعیت فعلی شهرک صنعتی استان افزود: در حال حاضر 29واحد صنعتی فعال در استان داریم و تعداد نواحی صنعتی ما به 34 واحد رسیده است.
امیری‌زاد افزود: 565 واحد صنعتی بهره برداری رسیده و اشتغال ایجاد شده به سطح خوبی رسیده است و در سال‌های اخیر به تنهایی نزدیک به 3000 نفر در سطح شهرک اشتغال ایجاد شده و طی سه سال گذشته، بیش از 130 واحد به بهره برداری رسیده که راه اندازی 36 واحد صنعتی جدید تنها در سال گذشته بوده است‌.

سید امیرامیری‌زاد از طرح‌های سرمایه گذاری سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 100 طرح سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در دستور کار داریم که افزایش اعتبار 20 تا 25 برابری داشته‌ایم و نسبت به سالیان گذشته که به‌طور مثال 5 میلیارد تومان بوده به 160 میلیارد تومان رسیده است، چون چیزی نزدیک به 25 برابر 26 برابر افزایش اعتبار ما بوده است و اعتبارات زیرساخت‌های ما بالغ بر 1200 میلیارد تومان رسیده است.


امیری زاده افزود: در واقع اعتباراتی که در زیرساخت‌های استان هزینه شده طی سالیان اخیر بالغ بر 1200 میلیارد تومان رسیده و این مبالغ، هزینه زیرساخت‌های داخل شده تا وضعیت را به اجرای طرح‌های مناسبی برساند.

امیری‌زاد به بخش نرم افزاری حوزه صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات نرم افزار، بحث آموزش صنعتی، آموزش‌های مهارتی یا آموزش‌های مدیریتی را داریم. حتی طی یک برنامه‌ریزی آموزش کارآفرین‌هارا در نظر گرفته ایم و سال گذشته بالغ بر 102 دوره آموزشی برگزار شده است و بیش از 1820 نفر آموزش دیده‌اند و بالغ بر 15 هزار ساعت فقط بحث آموزش را رهبری کردیم‌.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان هرمزگان تشریح کرد: طی این سال‌ها از 94 واحد صنعتی حمایت شده که از نمایشگاه داخلی و خارجی بازدید کرده‌اند و راه اندازی مجدد واحدهای راکت هم 45 واحد بوده و در حال حاضر ما زیر 7 درصد واحدهای صنعتی راکد را داریم‌.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر