دلار باز هم ارزان شد/ کف مقاومتی قیمت دلار شکست

معامله گران بازار ارز گمانه زنی ها درباره «پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل»، «پیشی گرفتن کاملا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های جدید از دونالد ترامپ» و «مداخله بازارساز در بازار دبی و تزریق درهم» را به عنوان سه عامل اصلی روند نزولی بازار ارز و قرار گرفتن معامله‌گران در صف فروش مطرح کردند.

دلار باز هم ارزان شد/ کف مقاومتی قیمت دلار شکست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار طلا و ارز تهران همزمان با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان شاهد ریزش قیمت‌ها بود. قیمت‌ها روز یک‌شنبه با عقب نشینی از محدوده بازگشایی به سمت کف اصلی حرکت کردند. روندی که قیمت دلار هرات هم از آن مستثنی نبود و این اسکناس آمریکایی که با گپ منفی 150 تومانی، در 59 هزار و 450 تومان بازگشایی کرد؛ در نیمه دوم معاملات تا 59 هزار تومان هم پایین آمد و در آستانه ورود به کانال 58 هزار تومان قرار گرفت.

پیگیری اقتصادنیوز از معامله‌گران حکایت از آن دارد که دلار هرات در حال حاضر در محدوده حمایتی 59 هزار و 300 و 59 هزار و 500 قرار دارد و با شکستن مرز مهم 59 هزار و 300 تومان می‌تواند تا ناحیه 58 هزار و 600 تومان هم عقب نشینی کند.

قیمت دلار در بازار تهران هم که روز شنبه و در یک روند نزولی قابل توجه،  با افت 1500 تومانی روبه‌رو شده بود؛  روز یک‌شنبه نیز در ادامه همین روند به میانه کانال  59 هزار تومان رسید و در بازار منوچهری هم کف این کانال را لمس کرد.

معامله گران بازار ارز گمانه زنی ها درباره پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل، پیشی گرفتن کاملا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های جدید از دونالد ترامپ و مداخله بازارساز در بازار دبی و تزریق درهم را به عنوان سه عامل اصلی روند نزولی بازار ارز و قرار گرفتن معامله‌گران در صف فروش مطرح کردند. همچنین گروهی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که تنش جدیدی در منطقه رخ ندهد؛  نرخ دلار تا کانال 57 هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

روز یک‌شنبه سرنوشت قیمت دلار برای قیمت درهم امارات هم تکرار شد و این اسکناس با گپ منفی 20 تومانی در 16 هزار و 300 تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات روندی نزولی را در پیش گرفت. قیمت درهم امارات در نهایت در 16 هزار و 190 تومان به کار خود پایان داد.

با این همه،   دلار در سمت رسمی بازار اما مسیری متفاوت را در پیش گرفت و افزایش قیمت را تجربه کرد.  قیمت یورو هم در مسیر نزولی ادامه راه داد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار 48733 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و 44709 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای با کاهش 53203 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ منفی، 48810 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 13269 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نسبت به روز شنبه 12174 تومان قیمت خورد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر