۶۰ درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند/ مسن‌ترین حیوان، شامپانزه‌ای به نام پرویز با ۷۲ سال است

مدیر باغ وحش ارم با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ حیوان در این باغ وحش وجود دارند گفت: ۶۰ درصد از این حیوانات پیر هستند.

60 درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند/ مسن‌ترین حیوان، شامپانزه‌ای به نام پرویز با 72 سال است

به گزارش خبرآنلاین،صبح امروز سه‌شنبه 23 مردادماه 1403 تور بازدید اهالی رسانه از باغ وحش ارم برگزار شد.

میزان در خبری نوشت:در ابتدای این برنامه خبرنگاران به اتفاق قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران بیان کرد: طرح جامع باغ وحش تدوین شده و براساس آن قرار است زون‌های مختلفی در باغ وحش احداث شود.

وی با بیان اینکه شرایط بهسازی و نوسازی باغ وحش براساس استانداردهای روز اروپایی شکل گرفته است، بیان کرد: نکات دقیق علمی در احداث و راه‌اندازی مجدد باغ وحش ارم لحاظ شده و تمام همیت خود را بر آن قرار دادیم تا قفس محل زندگی حیوانات بیشترین شباهت را به محل زندگی آن‌ها داشته باشد.

مدیر باغ وحش ارم با تاکید بر سند جامع باغ وحش ارم تصریح کرد: با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی یک کارگروه آموزشی در باغ وحش ارم تهران تدارک دیدیم که کار آموزش به مربیان، آموزش به حیوانات و آموزش بازدید کنندگان را عهده‌دار هستند.

وی درباره ترکیب این کارگروه آموزشی بیان کرد: این کارگروه آموزشی ترکیبی از چند نیروی جوان و دانش پژوه تراز اول کشور است. این کارگروه به درجه‌ای از سطح علمی دست یافته که اخیرا از چند کشور حوزه سی آی‌ای دعوت شدیم تا در حوزه تربیت نیروی کار متخصص و دیگر مباحث آموزشی همکاری داشته باشیم.

همچنین در حاشیه این بازدید نشست خبری کوتاهی نیز برگزار شد. مدیر باغ وحش ارم در این نشست خبری بیان کرد: تمامی برنامه‌ها و اهداف پیش روی ما از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است.

مدیر باغ وحش ارم گفت: پس از مطالعه دقیق روی زیستگاه شامپانزه‌ها طراحی ویژه‌ای برای محل زندگی این حیوان در باغ وحش ارم ترسیم کردیم و قرار شد طبق طراحی این جایگاه شبیه جزیره احداث شود.

وی همچنین ادامه داد: مذاکره جهت تبادل گونه‌های جانوری میان باغ وحش‌ها صورت گرفت و با هر مرکز مجازی که به ما تأیید دهند امکان انتقال حیوانات است، دنبال انحصار حیوانات نیستیم و هدف ما درآمد نیست بلکه آموزش است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به کهنسالی گله شیرها در باغ وحش ارم، شیر ماده جوان به مجموعه اضافه کردیم که میزبان شیرهای جدید باشیم و در گام بعدی قصد داریم، پلی کلینیک حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

مدیر باغ وحش ارم درباره درمان مار سیاه پلنگی در این مجموعه گفت: خوشبختانه درمان این مار کمیاب در داخل مجموعه باغ وحش ارم با موفقیت انجام شده است و این مهم براساس تلاش‌های متخصصین تراز اول علمی کشور شکل گرفته است.

وی همچنین از گسترش پروژه تکثیر و حفاظت گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، کل بز و مرال ایرانی در باغ وحش ارم خبر داد و گفت: همچنین مکاتباتی درباره تکثیر در اسارت پلنگ ایرانی صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه حدود 80 گونه و بالغ بر 400 حیوان در باغ وحش ارم وجود دارند، گفت: 60 درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند که «پرویز»، نوعی شامپانزه با 72 سال مسن‌ترین آن‌هاست.

مدیر باغ وحش ارم گفت: متأسفانه با وجود تمام تلاش‌های باغ وحش ارم در راستای رسالت و اهداف آن مدتی است برخی سازمان‌های مرتبط در حال صدور مجوز برای یک مجموعه نگهداری از حیوانات در نزدیکی مجموعه ارم هستند و حتی با .چود احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین مراکز نگهداری از حیوانات از این موضوع صرف نظر نکرده و در حال تلاش برای رفع موانع هستند.

محمدی در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: مطابق الزامات قانونی و قوانین جهانی باغ وحش‌ها، حد فاصل مجاز بین باغ وحش‌ها حداقل 25 مایل معادل 40 کیلومتر است، ولی به این موضوع هم توجه نشده و امید است سازمان‌های مرتبط صرف نظر از این موضوع، مجوز باغ وحش جدیدی را صادر نکنند چرا که این مهم سبب توسعه اهداف آموزشی، حفاظتی و پژوهشی در باغ ارم خواهد شد.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان