کره شمالی: اقدام‌های آمریکا ما را مجبور به ساخت سلاح‌ هسته‌ای کرد

کره شمالی در واکنش به «گسترش بی‌پروایانه بلوک نظامی» توسط آمریکا در منطقه شرق آسیا، اعلام کرد که اقدام‌های ایالات متحده، پیونگ یانگ را مجبور به دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای کرده است.

کره شمالی: اقدام‌های آمریکا ما را مجبور به ساخت سلاح‌ هسته‌ای کرد

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این ایالات متحده است که کره شمالی را مجبور به دسترسی به تسلیحات هسته‌ای کرده است و دولت‌های آمریکا، کره شمالی را به تقویت بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود سوق دادند.

خبرگزاری مرکزی کره با اشاره به کره جنوبی عنوان کرد که اظهاراتی مبنی بر «پایان رژیم» در کره شمالی از سوی مقام های ارشد دولت دشمن و «اعلام جنگ هسته‌ای» و «دستورالعمل‌های عملیات هسته‌ای» که کره شمالی را نیز هدف قرار می‌دهد، همگی از سوی ایالات متحده ناشی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سئول ماه گذشته میلادی کره شمالی را تهدید کرد که استفاده از تسلیحات هسته‌ای به معنای پایان رژیم کیم جونگ اون خواهد بود. وزارت دفاع کره جنوبی روز 21 ژوییه (31 تیر) در بیانیه‌ای تصریح کرد: همانطور که پیشتر سئول و واشنگتن به صراحت اعلام کردند، هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی با واکنش فوری و سخت رو به رو خواهد شد و این به معنای پایان رژیم کره شمالی خواهد بود.

خبرگزاری کره شمالی خاطر نشان کرد که تقویت همکاری امنیتی سه جانبه ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن، به جای سود رساندن به این سئول و توکیو، فقط مردم ژاپن و ارتش دست نشانده کره جنوبی را به خوراک توپ‌های جنگ هسته ای تبدیل کرده است.

این رسانه در ادامه تاکید کرد که علاوه بر این، گسترش بی پروایانه بلوک نظامی مبتنی بر تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده که توازن قوا را در منطقه به هم می‌زند، ناگزیر دولت‌های مستقل دارای سلاح هسته‌ای را به مقابله قوی دعوت می‌کند.

بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری مرکزی کره در پاسخ به مقاله مشترک آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بود که در آن از همکاری سه جانبه «بی سابقه» با سئول و توکیو تمجید کردند.

پیونگ یانگ معتقد است که کارزار تبلیغاتی در مورد «تهدید هسته‌ای» کره شمالی نتیجه اجتناب ناپذیر سیاست خصمانه ریشه دار ایالات متحده است.

این بیانیه در حالی عنوان شده است که نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی هفته گذشته مانورهای شلیک مستقیم را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار کردند. همچنین دو کشور یک رزمایش مشترک سالانه را برای مقابله با کره شمالی در هفته آینده ترتیب دادند.

مانورهای هفته گذشته برای بررسی آمادگی آمریکا برای استقرار سریع نیروهایش از خاک این کشور طراحی شده بودند.

هفته گذشته، کره شمالی همچنین پیوستن آلمان به فرماندهی سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده را محکوم کرد و آن را «نسخه آسیایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)» خواند.

فرماندهی سازمان ملل در 24 ژوییه 1950 (2 مرداد 1329) پس از شروع جنگ کره در اواخر ژوئن همان سال تاسیس شد. جنگ در سال 1953 با آتش بس پایان یافت و پس از آن ایالات متحده حدود 28 هزار و 500 سرباز را در کره جنوبی مستقر کرد. مقر آنها در پادگان هامفریس ارتش آمریکا در کره جنوبی قرار دارد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان