کشف بقایای اسکلتی یک مرد و زن و گنجینه‌ همراه آن‌ها متعلق به ۲ هزار سال/ عکس

باستان‌شناسان در ایتالیا می‌گویند بقایای اسکلتی یک مرد و یک زن را به همراه تعدادی سکه و جواهرات گران‌بها در شهر باستانی پمپئی کشف کرده‌اند.

کشف بقایای اسکلتی یک مرد و زن و گنجینه‌ همراه آن‌ها متعلق به 2 هزار سال/ عکس

به گزارش خبرآنلاین،این کشف حاصل بخشی از حفاری‌ها در منطقه نهم این شهر مدفون در گدازه و خاکستر آتشفشانی است که مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و آثار باستانی از جمله یک نانوایی و یک عمارت با اتاق‌های تزئین‌شده با نقاشی‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

یورو نیوز در خبری نوشت:باستان‌شناسان می‌گویند یافته‌های تازه جزئیات بیشتری را از زندگی در شهر قبل از بروز فاجعه در اختیار می‌گذارد.

فوران کوه وزوو در ایتالیا در حدود قرن یک پس از میلاد، حدود 3 هزار نفر را کشت و منجر به دفن شهر پمپئی در انبوهی از گدازه و خاکستر آتشفشانی شد.

بقایای اجساد در یک اتاق خواب کوچک، که به عنوان محل استراحت موقت در حین بازسازی عمارت مورد استفاده قرار می‌گرفته، پیدا شده است.

اسکلت زن روی تخت پیدا شد و در دستان او گنجینه‌ کوچکی از سکه‌های طلا، نقره و برنز و همچنین گوشواره‌های طلا و مروارید دیده می‌شود.

باستان‌شناسان تصور می‌کنند این دو نفر در درون اتاق پناه گرفته و منتظر پایان بارش سنگریزه‌ها و فرونشستن خاکستر آتشفشانی بوده‌اند که به تدریج فضاهای باز بقیه خانه را پر کرده بود.

از آنجا که در اتاق بسته بود پوکه‌های معدنی از گدازه‌های آتشفشانی به داخل اتاق راه نیافته بودند، اما زن و شوهر داخل آن به دام افتاده بودند. به گفته باستان‌شناسان، مرگ آن‌ها در اتاق کوچک و تنگ رخ داده و جریان آذرآواری سرانجام بدن آن‌ها را مدفون کرده است.

پیش از این و در نزدیکی محل یافت شدن این اسکلت‌ها، کاوشگران اتاقی شامل یک تخت چوبی، چهارپایه، شمعدان بزرگ برنزی و میز مرمری در کنار یک اتاق بزرگ نشیمن که با نقاشی‌های دیواری تزئین شده بود پیدا کرده بودند.

3.png

علاوه بر این موارد، اشیای برنزی، شیشه‌ای و سرامیکی نیز که هنوز به همان حالت اول در جای خود روی میز قرار داشتند، روی زمین پیدا شده‌اند.

گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان‌شناسی پمپئی، می‌گوید: «تجزیه و تحلیل داده‌های انسان‌شناختی ارزشمند مربوط به دو قربانی یافت‌شده در این مرکز به ما امکان می‌دهد تا اطلاعات قابل توجهی را در مورد زندگی روزمره پمپئیان باستان و روایت‌های شخصی از حیات آن‌ها به دست بیاوریم.»

کاوش‌های فعلی در منطقه نهم ابتدا برای جلوگیری از فروریختن محوطه بیرونی سایت آغاز شد و در جریان آن باستان‌شناسان توانستند به برخی از مهم‌ترین اکتشافاتی که تاکنون در این شهر باستانی انجام شده دست پیدا کنند.

نخستین ویرانه‌های پمپئی در قرن شانزدهم کشف شدند و اولین کاوش‌ها در سال 1748 میلادی آغاز شد.

حفاری‌های تخصصی در این منطقه که شامل مجموعه‌ای از خانه‌ها، کارگاه‌ها و نانوایی‌ها است از ماه فوریه سال گذشته شروع شده است.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان