چطور به امام زمان محبت کنیم؟

پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: بهترین راه برای تقویت محبت و دوستی امام زمان(عج) درک و شناخت صحیح نسبت به آن ولی پروردگار است.

چطور به امام زمان محبت کنیم؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام جواد نصرالله پور در گفت‌وگویی، تاکید کرد: هر شخصی به همان اندازه ای که امام زمانش را می‌شناسد، از جاهلیت فاصله می‌گیرد. ولی این سوال مطرح است که چگونه می توان محبت واقعی امام را در دل خودمان جا دهیم و به قول آیت الله وحید خراسانی این محبت را شدید کنیم.

  • بهترین راه برای تقویت محبت و دوستی نسبت به امام زمان(عج) درک و شناخت صحیح نسبت به آن ولی پروردگار است. همچنان که ابابصیر از امام صادق (ع) نقل می کند:: «خدا بنده ای که ما را محبوب مردم کند و ما را مورد نفرت آن ها قرار ندهد، رحمت کند. آگاه باشید اگر نیکویی کلام ما را بر مردم روایت کنند البته ما نزد مردم عزیزترین خواهیم بود».
  • همانگونه که معرفت به خدا در فطرت همه انسان ها هست، معرفت به امام زمان هم که از این طریق تجلی خدا در عصر حاضر است در نهاد و فطرت انسان وجود دارد.

منظور از معرفت امام زمان چیست؟

  • آیا منظور فقط شناخت حضرت به نام و کنیه و اسم پدر و مادر است یا چیزی فراتر از شناخت ظاهری و شناسنامه‌ای؟ بسیاری از ما امام زمان را با صفت عدالت گستری و ظلم ستیزی می شناسیم. این که خدا به دست آن حضرت زمین را بعد از آن که از ظلمت پر شد، از عدالت پر می کند. ولی عرصه معرفت حضرت با این وصف عدالت گستری و ظلم ستیزی که یک پله از شناخت شناسنامه ای بالاتر است، کافی نیست.
  • در عرصه معرفت به مقام قدسی امام زمان باید به چند نکته توجه کرد. اول این که تمام مقام های رسول خدا(ص) به جز مقام نبوت و رسالت برای امام زمان ثابت است. دوم این که هدف نهایی حضرت رساندن انسان به معرفت و عبودیت است.
  • نکته سوم این است که ائمه معصومین از جمله امام زمان به بالاترین درجات معرفت و عبودیت خدا رسیدند. شخصی به امام حسین(ع) عرض کرد خدا را چگونه بشناسم تا به معرفت الله پی ببرم. امام فرمود تنها راه رسیدن به معرفت الله این است که مردمانِ همزمان امام زمان خودشان را بشناسند.

/ منبع: ایرنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر