جمع کنید بساط حواله دادن خودرو را /کاش اینجا پایان رانت باشد!

این روزها دوباره بحث دادن حواله به مدال‌آوران المپیکی داغ شده است.

جمع کنید بساط حواله دادن خودرو را /کاش اینجا پایان رانت باشد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ المپیک 2024 پاریس برای کاروان ایران پایان خوشی داشت و کشتی و تکواندو در روزهای پایانی موفق به کسب 12 مدال رنگارنگ شدند. عملکرد نمایندگان این 2 رشته به‌شدت هم مورد توجه مردم قرار گرفته و آن‌ها خواستار حمایت از ورزشکاران مدال‌آور شده‌اند. در این بین بعضی‌ها هم با کنایه به ملی‌پوشان فوتبال، خواستار اهدای حواله خودرو به مدال‌آوران المپیکی شده‌اند. اتفاقی که البته فعلا در دستورکار قرار ندارد و چه بهتر که اصلا رخ ندهد.

هنوز فراموش نشده که ماجرای اهدای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال چه جنجال بزرگی به راه انداخت و حتی در نهایت باعث شد بسیاری از مردم از دست آن‌ها عصبانی شوند. در شرایط فعلی هم کسی منکر ارزش مدال‌های المپیکی برای ایران نمی‌شود ولی چه بهتر است که برای تقدیر و تشکر از ورزشکاران راه دیگری انتخاب شود. حتی بحث پذیرش مبینا نعمت‌زاده که البته افتخار بزرگی در المپیک کسب کرده، در رشته پزشکی هم مشابه اهدای حواله خودرو است و یک رانت آشکار محسوب می‌شود. اهدای جایزه‌ای که مردم عادی حق استفاده از آن را ندارند یک رانت آشکار است و حتی مدال المپیک هم چنین رانتی را توجیه نمی‌کند. به‌خصوص که رشته پزشکی هم سختی‌های خاص خودش را دارد و نیاز به حضور تمام‌وقت دارد که یک ورزشکار حرفه‌ای چنین شرایطی را ندارد.

خوشبختانه فعلا این بحث حواله خودرو و دیگر پاداش‌های عجیب از سوی مدیران تصمیم‌گیر اجرا نشده و چه بهتر که همان پاداش‌های مالی ورزشکاران المپیکی به موفق پرداخت شود. از طرفی هنوز بسیاری از رشته‌های ورزشی از نظر امکانات با مشکلاتی مواجه هستتد که رسیدگی به آن از دادن حواله خودرو به مراتب واجب‌تر است.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر