امسال ۹ مورد آتش سوزی مراتع در زنجان ثبت شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۹ مورد آتش سوزی در ۴۸ هکتار از مراتع و مزارع استان به وقوع پیوسته است

امسال 9 مورد آتش سوزی مراتع در زنجان ثبت شد

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، بابایی گفت: تعداد آتش‌سوزی مراتع استان پارسال 67 مورد با 392 هکتار بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با تأکید بر روند افزایشی آتش‌سوزی مراتع استان بر اثر افزایش دما و گرمای هوا، گفت: فرهنگسازی و برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با آتش سوزی مراتع نقش موثری در کاهش این حوادث دارد، چون انجام برخی امور ساده از جمله خاموش کردن آتش روشن شده در طبیعت می‌تواند مانع خسارت به طبیعت شود.

وی در ادامه با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان و ضرورت پیشگیری از آنها، گفت: هم اکنون هزار و 56 واحد تولیدی در استان فعال بوده و 48 هزار و 500 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

بابایی افزود: 70 درصد از واحدهای تولیدی استان در داخل شهرک‌های صنعتی فعال هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مسئولیت خدمت دهی به آنها را برعهده دارد.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع، امداد و نجات در 100 شرکت شناسایی شده استان، گفت: طبق برنامه تشکیل این تیم‌های تخصصی در زمینه سیل، زلزله، آتش سوزی و سوانح صنفی در این شرکت‌ها در مرحله نخست به خود این شرکت‌ها کمک می‌کند و در مرحله بعد کار را برای دیگران تسهیل خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با تشریح قانون مدیریت بحران، افزود: براساس قانون مد نظر همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید زیر نظر مدیریت بحران کار کنند و با توسعه مشارکت عمومی از توانمندی بالای بخش خصوصی نیز استفاده شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر