علت کمبود یکی از برندهای انسولین اعلام شد

رییس سازمان غذا و دارو درباره علت کمبود یکی از برندهای انسولین توضیح داد و گفت: این نوع انسولین از منابع دیگر و همچنین تولید داخلی تامین شده است.

علت کمبود یکی از برندهای انسولین اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین،حیدر محمدی درباره علت کمبود یکی از برندهای انسولین گفت: علت آن که یکی از برندهای انسولین مدتی به کمبود خورده بود آن است که تولید کننده خارجی آن انسولین متاسفانه بدون اینکه منافع مردم را در نظر بگیرد، بی‌اخلاقی کرد، به تعهدات خود عمل نکرد و به روی انسولین‌هایی که قیمت‌های بالاتری دارند، تغییر تولید داد و به این ترتیب بود که تولید آن نوع انسولین‌ را کاهش داد و سهمی که متعهد به تامین بود را قطع کرده است. 

ایسنا در خبری نوشت:رییس سازمان غذا و دارو گفت: آن شرکت قبل از این 800 هزار مورد از این نوع انسولین را تامین می‌کرد و متاسفانه تامین را به نصف رساند؛ همین موضوع مقداری باعث کمبود شد. اما در سایر انسولین‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: طبیعتا ما وظیفه‌مان این است که از منابع دیگر نیاز بیماران را تامین کنیم و بر همین اساس هم از منابع مشابه خارجی و همچنین نمونه‌های تولید داخل نیاز را تامین کردیم و تولید داخل این انسولین‌ها را در کشور داریم؛ بنابراین بیماران اگر از نمونه تولید داخل بخواهند استفاده کنند، منعی ندارد؛ اما برخی‌ها نیز خواهان مصرف برند هستند و با توجه به بدعهدی شرکت خارجی مربوطه، طبیعتا برنامه‌ریزی‌ها پاسخگو نیست و شرکت مربوطه تامین نمی‌کند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بنابراین کمبودها نمی‌تواند صرفا به دلیل نقص برنامه‌ریزی باشد؛ برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه دارو برقرار است و روز به روز هم دارد دقیق‌تر می‌شود. به عنوان مثال دارویی برای مصرف چشم پزشکی داریم که تنها دو تولید کننده داشته در خارج از کشور که دیگر تولید نمی‌کنند؛ بنابراین کمبود در چنین مواردی را نمی‌توان نقص در برنامه‌ریزی تعبیر کرد و این چنین کمبودهایی جهانی است.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان