مخالفت کمیسیون فرهنگی با حضور ستار هاشمی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات

کمیسیون فرهنگی در صحن علنی مجلس به عنوان مخالف حضور ستار هاشمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر شد.

مخالفت کمیسیون فرهنگی با حضور ستار هاشمی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی کمیسیون فرهنگی بابیان نظر این کمیسیون در خصوص  صلاحیت وزیر پیشنهادی از مأموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت و مهم‌ترین موضوعات موردبحث و توجه اعضای کمیسیون فرهنگی را در محورهای زیر خلاصه کرد.

  • توسعه شبکه ملی اطلاعات از طریق شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری
  • تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و سند نظام اقتصاد عمومی 
  • دسترسی کسب‌وکارهای دیجیتال به اطلاعات موردنیاز از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات با حفظ امنیت داده‌های شخصی
  • شایسته‌سالاری و صلاحیت حرفه‌ای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 
  •  تقویت امنیت زیرساخت‌های رایانه چین 
  • ایجاد، تقویت و استقرار دولت هوشمند
  • توسعه عادلانه زیرساخت‌ها و خدمات  ارتباطی برای کل جغرافیای کشور 
  • حمایت از سکوهای داخلی
  •  اقدام مؤثر برای حل مشکل کارکنان شرکت مخابرات ایران 
  • حفظ حریم امنیت خصوصی و دغدغه‌های امنیتی 
  • ارتقا کیفیت و سرعت اینترنت در کشور

همچنین در این کمیسیون در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید. این وزارت، سوابق تحصیلی او را در کلیه مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری مورد تائید قرارداد. 

شرح توضیحات و تعهدات وزیر پیشنهادی در کمیسیون نیز، شامل اجرای کامل قانون برنامه هفتم توسعه در خصوص شبکه ملی اطلاعات، حمایت از توسعه و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی، حمایت و حفاظت از کودکان و خانواده‌ها در فضای مجازی، ایجاد ابزارهایی که محیط امن برای کودکان در فضای مجازی شکل دهد، ارائه لایحه حفاظت از داده‌های شخصی، بازنگری در نظام پالایش محتوا برای تحقق مصوبات شورای عالی فضای مجازی و ارتقا امنیت فضای مجازی با کمک دستگاهای ذیربط در ماده 103 قانون برنامه میشود.

در ادامه سخنگوی کمیسیون اعلام کرد، در بحث بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی در بحث شاخص تناسب، برنامه‌ها با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود، متناسب و مطلوب ارزیابی گردید؛ در بحث شاخص وافع گراییی برنامه‌ها با توجه به شرایط و امکانات موجود، مطلوب ارزیابی گردید. 

در بحث صراحت برنامه ها و در بحث شفافیت منابع موردنیاز در راه‌های تامین آن و امکان تعارض منافع مطلوب ارزیابی گردید. در بجث انسجام برنامه‌ای مطلوب ارزیابی گردید؛ در بحث جامعیت برنامه‌ای مطلوب و در بحث اینده‌نگری برنامه ها متوسط  ودر بحث سنجش پذیری ضعیف ارزیابی گردید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:« تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که  51 درصد از برنامه های پیشنهادی با این احکام منطبق و 49  درصد موارد نیز همسو است؛ موردی مبنی بر مقایرت برنامه ها با  اسناد بالا  دستی یافت نشد. با بررسی گسترده پیرامون سوابق و عملکرد ستار هاشمی، صلاحیت او  پس از رأی‌گیری اعضای کمیسیون مورد تائید قرار گرفت.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان