پاسخ پاپی‌زاده به منتقدان: برنامه کلان دولت در قالب برنامه وزرا به مجلس ارائه شده است/ قرار نیست که به رئیس جمهور رای دهیم، قبلا از مردم رای گرفته است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد برخی از نمایندگان از ارائه نشدن برنامه رئیس جمهور به مجلس گفت: هیچ وقت عرف نبوده که رئیس جمهور به صورت جداگانه به مجلس شورای اسلامی برنامه بدهد.

پاسخ پاپی‌زاده به منتقدان: برنامه کلان دولت در قالب برنامه وزرا به مجلس ارائه شده است/ قرار نیست که به رئیس جمهور رای دهیم، قبلا از مردم رای گرفته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس پاپی‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه کابینه چهاردهم پرداخت و براساس آیین‌نامه نمایندگان موافق و مخالف اظهارنظر کردند.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: برنامه دولت در قالب برنامه وزرای پیشنهادی است که به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند. مثلا وزیر اقتصاد برنامه‌اش را در حوزه اقتصادی به مجلس داده که طبیعتا برنامه اقتصادی دولت است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتقاد نمایندگان به رئیس جمهور از این بابت است که ریز برنامه و برنامه‌های عملیاتی‌اش را برای نمایندگان تشریح کند چون ایشان شخص اول حوزه اجرایی کشور بوده و طبیعتا باید به سیاست‌ها و رویکردهایش در موارد مختلف اشاره کند و توضیح دهد.

پاپی‌زاده اظهار کرد: طبیعتا رئیس جمهور باید به اجرای قانون برنامه توسعه و سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی پایبند باشد منتهی اشکالی که نمایندگان می‌گیرند به بیان رئیس جمهور است که چرا در بیانات خود سیاست‌ها و رویکردهایش را مشخص نکرده مثلا این‌که چگونه می‌خواهد تورم را کنترل کند و یا این‌که در بحث واردات و صادرات و فروش نفت چه سیاست و ریزبرنامه‌ای دارد؛ مجلس شورای اسلامی انتظار داشت که رئیس جمهور در این باره توضیح دهد که در جلسه صبح شاهد آن نبودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: رئیس جمهور در قالب 19 وزیر پیشنهادی برنامه خود را مشخص کرده و نمایندگان هم به عنوان مخالف و موافق اظهارنظر کردند؛ پس برگزاری جلسه مجلس زیر سوال نیست بلکه تنها انتقاد به ارائه نشدن سیاست‌ها و ریزبرنامه‌های رئیس جمهور است؛ البته که دولت در قالب تک تک وزرا به نوعی برنامه‌اش را داده است، ولی باز هم ما منتظر بودیم که رئیس جمهور از زبان خودش این برنامه‌ها را تشریح کند.

پاپی‌زاده در پایان گفت: هیچ وقت در دوره‌های گذشته عرف نبوده که رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی برنامه جدا دهد؛ اکنون زمان معرفی کابینه و نه معرفی رئیس جمهور است، ما قرار نیست که به رئیس جمهور رای دهیم، ایشان قبلا برنامه‌اش را داده و از مردم هم رای گرفته است اکنون نوبت اخذ رای وزرای پیشنهادی از نمایندگان براساس برنامه‌شان است.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان