احمد فاطمی: مباحث پیش‌ پا افتاده را کنار بگذارید؛ ما وزیری می‌خواهیم که برای فرداها آماده باشد!

احمد فاطمی، نماینده بابل، به عنوان موافق حضور ستار هاشمی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.

احمد فاطمی: مباحث پیش‌ پا افتاده را کنار بگذارید؛ ما وزیری می‌خواهیم که برای فرداها آماده باشد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد فاطمی در سخنرانی خود گفت:« نمایندگان ارجمند، خانم‌ها و آقایان، در ابتدای سخن بگویم، واقع‌بین باشیم و گذشته را فراموش کنیم. امروز رقابت در حوزه ارتباطات بر سر توسعه خطوط 5G و 4G است. امروز نبر بر سر امنیت سایبری و ایجاد بستر مناسب برای دیجیتالی شدن بخش عظیمی از امور روزمره است. تحول در حوزه ارتباطات ثانیه‌ای است و این تحولات ثانیه‌ای کل زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما در دهکده جهانی در عصر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم، دوره‌ای که شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی ما را تغییر داده‌اند. هوش مصنوعی در حال تغییر چهره جهان است و ما وزیری می‌خواهیم که برای فرداها آماده باشد و احاطه‌ای کامل بر مباحث فنی امروز داشته باشد، مسائل امروز را بفهمد و بتواند تیمی از برترین نخبه‌های علمی و فنی را دورهم جمع کرده و برای میدان نبرد آماده باشد.»

او در ادامه گفت:« خیابان‌های جهان مملو از خودروهای خودران است و سرعت انتقال اطلاعات به هزاران ترابایت می‌رسد؛ مباحث پیش پا افتاده را کنار بگذاریم. ما وزیری می خواهیم که تعقل فناوری در کشور را هدایت و مدیریت کند و امنیت اطلاعات ما را تضمین کرده و برای پیچیده‌ترین روزهای فناورانه سیاست‌گذاری کند. من موافق ستار هاشمی هستم و از فردی سخن می‌گویم که بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در سطح بین‌المللی شناخته شده است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم، دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی، حاکمیتی و خصوصی را به یکدیگر پیوند دهد. ایده‌های درخشانی در این حوزه دارد.»

فاطمی در ادامه گفت:« وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیمات سخت و پیچیده گرفت و ستار هاشمی مرد میدان است و دانش اخذ چنین تصمیماتی را دارد و می‌تواند تصمیمات حیاتی بگیرد. ما در حالی که شرکت‌های بزرگ دانش بنیان در سطح جهانی در حال سبقت گرفتن از غول‌های نفتی هستند، نمیتوانیم مانند گذشته فکر کنیم. باید ایده‌های متفاوتی برای حل مشکلات داشته باشیم و به دنبال باند و باندبازی نباشیم.»

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان