یک دستور عجیب برای صنایع مشهد/ بحرینیان: گفتند دو هفتعه ۷ صبح تا ۷ شب برق ندارید

بحرینیان گفت: با ابلاغیه‌ای که به دست ما رسیده قرار است به مدت دو هفته برق صنایع در مشهد از هفت صبح تا هفت شب قطع شود.

یک دستور عجیب برای صنایع مشهد/ بحرینیان: گفتند دو هفتعه 7 صبح تا 7 شب برق ندارید

سید محمد بحرینیان ، پژوهشگر و صنعتگر شناخته شده در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرد:  از مدیران همه کارخانجات صنعتی مشهد خواسته شده که از 7 صبح تا 7 شب، به مدت 2 هفته، به علت کمبود برق، کارخانه ها را تعطیل کنند.

وی گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم استان‌های اصفهان، تهران و   آذربایجان شرقی از این تصمیم مستثنی هستند. این بدان معناست که چون بخش مهمی از صنایع دولتی در این سه استان متمرکز هستند، از تصمیم فعلی مستثنی شده‌اند اما از انجا که 95 درصد صنایع در این استان خصوصی هستند، چنین برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌اند. 

او ضمن انتقاد از این تصمیم، با بیان اینکه این تصمیم در حالی صورت گرفته به این شیوه تنظیم ساعت تعطیلی کارخانه، حتی نمی توان کار را دو شیفته کرد، افزود: متاسفانه چنین تصمیماتی صدمه جدی به تولید صنعتی در کشور می زند. هیچ از خود نمی پرسند که با چنین بخشنامه هایی، جریمه دیرکرد قراردادهای امضا شده تولید قطعات چگونه باید پرداخت شود!؟ اگر ما به دیگر صنایع به موقع قطعات را ارسال نکنیم، آنها چگونه کار خود را در این مدت انجام خواهند داد؟ این زیانهای ناشی از تعطیلی، چگونه باید جبران شود!؟

وی گفت: پی از این از هفت صبح شنبه تا هفت صبح یکشنبه و از 10 صبح سه شنبه تا 10 شب سه شنبه برق ما قطع بود اما با این تصمیم طبیعتا کار ما دچار اختلال جدی می‌شود. 

وی با بیان اینکه چنین تصمیمی حتی در دوره جنگ نیز سابقه نداشته است، ادامه داد: براساس قانون کار، دستمزد کارگران برای شب بیشتر از شیفت روز است و مدیریت هزینه ها برای صنایع با دشواری انجام می شود. چنین رویه هایی تولید در کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده می کند.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان