دفاع آقای نماینده از حضور طیب نیا و عارف در دولت پزشکیان /بانویی مدیر، متعهد، متخصص و باتجربه برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است

پوردهقان نماینده موافق کابینه پیشنهادی چهاردهم گفت: دکترین پزشکیان بحث وفاق ملی است. در ایام انتخابات شاید فکر کردیم که این حرف کلیشه‌ای، مثل بقیه دولت‌ها است، اما دیدیم که پزشکیان به این حرف لباس عمل پوشاند.

دفاع آقای نماینده از حضور طیب نیا و عارف در دولت پزشکیان /بانویی مدیر، متعهد، متخصص و باتجربه برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه نوبت صبح و عصر، رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند. براین اساس طبق درخواست دولت فرصت رئیس جمهور در اختیار نمایندگان مدافع قرار گرفت.

مصطفی پوردهقان نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با استفاده از فرصت پزشکیان که در اختیارش قرار گرفته بود، در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت:  امروز دولتی با گفتمان جدیدی آمده است. فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که در این چند دهه از انقلاب در هیچ کجا ندیده‌ایم و بعضی از ماها دچار تفسیرهای متفاوت از این گفتمان جدید هستیم.

اهم سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

*دکترین پزشکیان بحث وفاق ملی است. در ایام انتخابات شاید فکر کردیم که این حرف کلیشه‌ای، مثل بقیه دولت‌ها است، اما دیدیم که پزشکیان به این حرف لباس عمل پوشاند.

* دچار واکنش‌های متفاوتی هستیم و نقدهایی داریم، بنده خودم اولین فردی بودم که به آقای پزشکان نقد وارد کردم؛ که چرا ترکیب دولت اینگونه است؛ وقتی جواب پزشکان رسید که ما بعد از چند دهه از انقلاب اسلامی، نیاز به همدلی و همراهی و وفاق داریم به ایشان گفتم آقای دکتر من یک منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم؛ تا آنجا که در توانم هست کمک می‌کنم که این دکترین به پیش رود.

*در رأس این کابینه، آقای دکتر عارف قرار دارد که شخصیت علمی و دانشمندی با تجربه است. در رأس کابینه اقتصادی نیز دانشمندی مثل آقای دکتر طیب نیا قرار گرفته است.

*امروز بعد از 13 سال جی دی پی کشور 2 درصد رشد کرده است. کی قرار است این را جلو ببرد؟ یک دانشمند و چند دانشمند مانند آقای دکتر نوری و حیدری وزیر تعاون و دکتر اتابک وزیر صمت و بقیه وزرا هستند.

*ان‌شاءالله با همدلی و همراهی که دولت عزیز و مجلس بزرگوار در کنار یکدیگر دارند کابینه تشکیل شود.

*بعد از 5 دهه بر حسب فرمایشات امام عزیز و بر حسب امر مقام معظم رهبری برود به سمت اینکه یکدلی شکل گیرد.

*خواهش می‌کنم از همکاران که تضاد و دو قطبی ایجاد نکنید؛ بگذارید رئیس جمهوری که آمده است فضا را به سمت همدلی ببرد و تیمش را همراه کند و به سمت وفاق ملی با حضور همه سلایق و عزیزانی که تفکرات خاص دارند، تشکیل شود.

*آقای دکتر پزشکیان برای اینکه وفاق ملی شکل گیرد نیاز به این داریم که در رأس تیم اقتصادی همدلی و همراهی شکل گیرد.

*در رأس بقیه تیم‌های زیرساختی فردی باشد که حرف تمام کننده را بزند. ان‌شاءالله این تجربه جدید فضای سیاسی که ما در آن تنفس کنیم با موفقیت خروجی گیرد.

نمایندگان مجلس با رای اعتماد به کابینه، گام دوم را برای وفاق ملی بردارند

عالیه زمانی کیاسری نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از موافقان کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان بود که به سخنرانی پرداخت.

اهم سخنان زمانی کیاسری به شرح زیر است:

* امروز ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در معرض آزمون تاریخی قرار داریم تا با همدلی و خدمت به مردم برای حل مشکلات مردم گام‌های اساسی برداریم.

*رئیس جمهور کابینه وفاق ملی را تشکیل داد و به شعارش عمل کرد افرادی را معرفی کرد که مدیر و مدبر و صاحب فن و تخصص هستند.

*رئیس جمهور بانویی مدیر، متعهد، متخصص و باتجربه را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد که این برای جامعه بزرگ زنان ایران زمین فرصت مغتنمی است.

* رئیس جمهور قدم اول را با معرفی وزرای پیشنهادی برای وفاق ملی برداشت اکنون دست یاری را به سوی ما دراز کرده است ما می‌توانیم با رای اعتماد به کابینه گام دوم را برای وفاق ملی برداریم.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان