اظهارات ۲ نماینده موافق کابینه پیشنهادی/هنیه با ذوق و شوق برای پزشکیان دست می‌زد /با اغماض با اشتباهات وزرا برخورد کنیم

نماینده موافق کابینه پیشنهادی گفت: قیادم نمی رود در روز تحلیف وقتی پزشکیان صحبت کرد و وقتی به حمایت از جبهه مقاومت و غزه رسید شهید هنیه با ذوق و شوق جهت تشویق برای پزشکیان دست می زد و وقتی برنامه تمام شد اشاره کرد پزشکیان را نگه دارید سپس وی را بغل کرده و از وی تقدیر کرد و بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس از جهت گیری های انقلابی جناب آقای دک ...

اظهارات 2 نماینده موافق کابینه پیشنهادی/هنیه با ذوق و شوق برای پزشکیان دست می‌زد /با اغماض با اشتباهات وزرا برخورد کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر نمایندگان از فرصت 150 دقیقه‌ای خود به عنوان مخالف و موافق استفاده کردند اما رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند.

براین اساس طبق درخواست دولت فرصت رئیس جمهور در اختیار نمایندگان مدافع قرار گرفت؛ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت طبق نامه دولت تعدادی از نمایندگان از فرصت رئیس جمهور استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، روح الله عباس پور، نماینده موافق کابینه پیشنهادی گفت: قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند تا از پزشکیان به دلیل صداقت و انقلابی بودن مخصوصا به دلیل نطق اخیرشان دفاع کنند، یادم نمی رود در روز تحلیف وقتی وی صحبت کرد و وقتی به حمایت از جبهه مقاومت و غزه رسید شهید هنیه با ذوق و شوق جهت تشویق برای پزشکیان دست می زد و وقتی برنامه تمام شد اشاره کرد پزشکیان را نگه دارید سپس وی را بغل کرده و از وی تقدیر کرد و بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس از جهت گیری های انقلابی جناب آقای دکتر پزشکیان بسیار سپاسگزارم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بزرگترین حوادثی که در این کشور رخ داده است اگر به موفقیت و پیروزی رسیده است در گرو وحدت، انسجام و همدلی بوده است. کما اینکه بزرگترین حادثه تاریخی ما شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی با وفاق و همدلی و با محوریت حضرت امام خمینی (ره) و اگر در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسیدیم به برکت وفاق، همدلی و هم افزایی بود.  

اهم اظهارات عباس‌پور به شرح زیر است:

*امروز بعد از گذشت بیش از 30 سال دولت آقای دکتر پزشکیان اولین دولتی است که جریانی و با جهت گیری سیاسی اعضای کابینه را معرفی نکرد و به عنوان وفاق ملی از همه جریان های فکری استفاده کرده است.

*زمانی وفاق ملی مدنظر دکتر پزشکیان بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید فرمودند و ما در مجلس تن به وفاق ملی می دهیم و در انتخابمان نباید جریانی و سیاسی فکر کنیم، اگر نیروهای همسو در دولت را بپذیریم و نیروهای غیر همسو را نپذیریم به وفاق ملی آسیب می رسانیم که از ضروریات جامعه است.

*متاسفانه همه از پنجره اقتصادی برنامه دولت را دیده اند، اگرچه مسئله اقتصادی و معیشت از نظر ولی امر مسلمین اولویت است اما مسائل فرهنگی هم مسئله مهم کشور است، همچنین امروز مسئله بهداشت و درمان به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و باید بدانیم مسئله دفاع هم جزو مسائل اولیه کشور است و با این محدودیت های بین المللی نظامی و تروریستی که برای کشور ایجاد کردند باید به همه این موارد توجه کنیم.

*امروز اگر آقای دکتر پزشکیان فرمود برنامه هفتم توسعه برنامه من است نه تنها یک ضعف بلکه فرصت برای مجلس است چرا که بر مبنای قانون اساسی اصالت مجلس ریل گذاری و حرکت در ریل گذاری قانون است که برنامه هفتم را پذیرفته است.

اظهارات 2 نماینده موافق کابینه پیشنهادی/هنیه با ذوق و شوق برای پزشکیان دست می‌زد /با اغماض با اشتباهات وزرا برخورد کنیم

قلاوند: با اغماض با اشتباهات وزرا برخورد کنیم

جهانبخش قلاوند نماینده موافق کابینه پیشنهادی چهاردهم گفت: دولت بعد از شهادت رئیس جمهور گرامی حضرت آیت‌الله رئیسی در یک وضعیت خاصی شکل گرفته است و نیاز است این شرایط را درک کنیم.

وی افزود: رویکردهای آقای پزشکیان، برنامه‌ریزی در چارچوب، اهل عمل و معتقد به اصول اخلاقی است و دولت و وزیران دولت فرایندی از شرایط تاریخی ما است و در این شرایط که اوضاع داخلی وپیرامونی را همه استحضار داریم، لازم است این ترکیب را زخمی نکنیم.

*شرایط امروز کشور ما به گونه‌ای است که همه جناح‌ها و جریان‌ها واقف هستند بر اساس یک همدلی، همراهی و وفاق گرد هم آمده‌اند و دعوتی که آقای رئیس جمهور از همه جریان‌ها کرده است نماد این وفاق است.

*همان طوری که عزیزان اصولگرا پای کار هستید، عزیزان اصلاح طلب و مستقلین هم در این شرایط همراهی کردند و این شرایط را رقم زده‌اند، امروز بیشتر نیاز به همدلی و همراهی بر مدار رهبری و برنامه‌های کشور را در پیش داریم و برخورد برخی همکاران مجلس، به وزرای پیشنهادی بر اساس برخی نقطه ضعف‌ها که قبلاً بوده است جالب نیست، لذا نیاز است که برنامه‌ها و دولت و وزرا را همگی با هم دیده و تأیید کنیم.

*آقای پزشکیان برنامه دارند و من تعجب می‌کنم دوستانی گفتند، کدام برنامه؟ آیا اندیشه‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری، همچنین سند چشم انداز، برنامه پنج ساله هفتم به عنوان برنامه میان مدت میان مدت و برنامه‌های بودجه سالانه به عنوان برنامه‌های کوتاه مدت، برنامه محسوب نمی‌شوند؟ ضمن آنکه تمام وزرای حاضر در این جلسه برنامه عملیاتی دارند و ما دیگر چه می‌خواهیم؟

*بنابراین وزرای پیشنهادی هم برنامه دارند و هم عامل و هم آماده هستند و باید با آن‌ها همراهی کنیم و به آن‌ها پاسخ مثبت دهیم.

*این در حالی است که برخی از همکاران خدشه وارد آورده‌اند و من به عنوان خدمتگزاری کوچک انتظار دارم همکاران عزیز سمت مظلوم را گرفته و بر کسی که بر او خدشه وارد شده است مؤمن باشیم و در نظر بگیریم که او در گذشته ایثار کرده و جنبه‌های باشکوهی در خدمت به نظام داشته است. البته ممکن است در جایی هم اشتباه کرده باشد که باید با اغماض با آن برخورد کنیم، لذا عزیزان با مرام پهلوانی همه دولت را حمایت کنند.

*برنامه دولت فقط برنامه دکتر پزشکیان نیست بلکه برنامه 19 وزارتخانه است.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان