ورزش در آب با این فواید فوق العاده!

در این مطلب قصد داریم شما همراهان عزیز آرگایی را با فواید ورزش در آب آشنا کنیم. آب مایع حیات و سراسر خوب و خیر و سلامتی بخش است، بنابراین چه خوب است با فواید ورزش های آبی آشنا شده و از آنها برای بهبود سلامت جسمی، روحی و روانی خود بهره ببرید.

ورزش در آب با این فواید فوق العاده!

رسلامتی یکی از نعمت های خداوند است که برای حفظ و کسب آن باید یکسری باید و نبایدها را رعایت کنیم تا از بیماری ها در امان باشیم و سالم بمانیم. یکی از کارهای مفید برای سلامتی که قطعا برای همه افراد ضروری است، ورزش کردن می باشد. رشته های ورزشی مختلفی نظیر ایروبیک، ورزش زومبا، بدنسازی و … وجود دارد. به طور کلی دسته های مختلف ورزش های حرکتی، ورزش های رزمی، ورزش های نمایشی، ورزش های اسکیتی، ورزش های قدرتی، ورزش های سواری، ورزش های گروهی، ماجراجویانه وجود دارند که هر یک فواید خاص خود را برای بدن دارند و البته افراد باید بسته به دلخواه و متناسب با علاقه خود و همچنین شرایط فیزیکی و گاهی درمان مشکلات جسمی و روحی خود آن را انتخاب نمایند.

بسیاری از ورزش ها برای درمان و غلبه بر مشکلات و بیماری ها از سوی پزشک تجویز می شوند، البته ورزش تنها درمان نیست و یک راه برای سالم و شاد زیستن و جلوگیری از بروز امراض مختلف است. آب مایع حیات است که زندگی می بخشد، به نظرتان ورزش در آب چه نتیجه ای برای بدن شما به دنبال دارد؟ قطعا تماما خوبی و سلامتی و درمان. پس اگر تمایل دارید با فواید ورزش در آب آشنا شوید، دعوت می کنیم در این مطلب همسفر ما شوید.

ورزش در آب چه فوایدی دارد؟

شنا یکی از معروف ترین و محبوب ترین ورزش های آبی است که واقعا در کنار سودمندی برای بدن و سلامتی، بسیار لذتبخش و مفرح است. البته شنا تنها ورزش آبی نیست و لیست ورزش های آبی به موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، کایت سواری، قایق سواری و قایق رانی، غواصی و ایروبیک در آب خلاصه می شود. ورزش در آب را می توان از برترین روش ها و ورزش ها برای داشتن یک روتین ورزشی بانظم دانست که به تناسب اندام منجر شده و برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روحی و بیماری ها از جمله کمک به بهبود صدمه های مفصلی، پوکی استخوان، موضوعات تعادل، فیبرومیالژیا به کار گرفته می شود. در ادامه به بررسی فواید ورزش در آب به طور مفصل و کامل می پردازیم:

درمان و بهبود بیماری ها و مشکلات بدن با ورزش در آب

مفید برای قلب و سلامتی قلبی عروقی

ورزش کردن در آب موجب کاهش فشار خون عضله ها موقع تمرین می شود، با کم شدن پمپاژ خون در این زمان، در نتیجه فشار به قلب کمتر شده و باعث سلامتی قلبی عروقی و پر قدرت تر شدن آن می گردد. همچنین با انجام ورزش های آبی به صورت منظم، ظزفیت اکسژن رسانی و سطح هوازی بدن افزایش می یابد. پیاده روی در آب باعث کاهش ضربان قلب می شود.

مفید برای پوکی استخوان و آسیب دیدگی مفاصل

با ورزش در آب بدن شما منعطف تر می شود، همچنین وقتی مشغول ورزش کردن در آب هستید، بدون استرس و نگرانی در رابطه با برخورد با زمین و آسیب دیدگی می توانید به ورزش ادامه دهید. برعکس ورزش در خشکی متحمل فشاری کمتر شده و در نتیجه درد و مشکل پس از ورزش ضمن بیشتر شدن قدرت عضلانی را کاهش می دهید. به طور طبیعی یکی از تسکین دهنده های مفصل ها و مشکلات مفصلی آب است کسانی که خشکی مفصل، التهاب مفصل و بیماری آرتروز و … دارند می توانند از ورزش های آبی شنا و غواصی بهره ببرند.

پوکی استخوان و پایین بودن تراکم استخوانی یکی از مشکلات اصلی خانم ها به خصوص در سنین بالاتر و پس از یائسگی است که ورزش های پارو زدن، قایق رانی در آب و دچرخه سواری در آب (دوچرخه آبی) برای بهبود این مشکلات مفید است.

فایده های ورزش های آبی

بیشتر شدن استقامت عضلانی و منعطف شدن

شما با پیاده روی در آب می توانید انرژی های اضافه را از بین ببرید و به واسطه داشتن یک روتین ورزشی در آب به بیشتر شدن قدرت عضلانی دست ها و پاها و نیز استقامت آنها شوید. قابل توجه باشد که قدرتی که در آب با شدت و عمق زیاد وجود دارد، می تواند باعث زیاد شدن قدرت بدن گردد.

می توان تاثیر آب را بر روی بدن مشابه با تاثیر وزنه ها و وسایل ورزشی در خشکی دانست، به این صورت که هنگام ورزش آبی، آب در برابر حرکت های بدنی مقاومت کرده و به این ترتیب باعث افزایش قدرت می شود. با کشیده شدن عضله ها و مفصل ها بر خلاف جهت عادت شده آنها موقع ورزش در آب، فشار وارد می کند که به مرور باعث منعطف شدن بدن می گردد.

کاهش کمردرد و آسیب دیدگی نخاعی

اگر فردی هستید که در نواحی دست ها و پاها و یا کمرتان دچار صدمه نوروژیکی شده اید، ورزش های آبی را پیشنهاد می کنیم، چون به طور کلی موجب بهبود سلامتی به ویژه در میان عزیزانی که دچار کمردرد مزمن هستند، می شود. درصد کمر درد در بخش پایینی کمر و ناتوانی در پایین کمر را کاهش می دهد و تاثیرات مثبتی بر روی کسانی که از نخاع دچار آسیب شده اند، می گذارد.

فواید ورزش در آب برای سلامتی جسم، روح و روان

مفید برای کاهش وزن بی عوارض

با ورزش های آبی می توانید به بهترین شکل و با نتیجه گیری رضایت بخش کالری بسوزانید و کاهش وزن را تجربه کنید.فقط با انجام 1 ساعت ورزش آبی موفق به سوزاندن 500 -1000 کالری شده و لاغر شده و به تناسب اندام می رسید.

بهبود کیفیت و تنظیم خواب

در صورتی که شما هم مبتلا به بی خوابی و کم خوابی هستید و یا کیفیت خوابی خوبی ندارید، بهتر است هرچه سریع تر قبل از اینکه بدن شما دچار یک بیماری جدی شود و سلامت روان و جسمی شما به خطر بیفتد، دست به کار برای درمان و تنظیم خواب و بهبود کیفیت آن شوید. ورزش در آب یکی از گزینه های امتحان پس داده است که می توانید انتخاب کنید. با ورزش های آبی تنش های شما کمتر و یا از بین می رود، در نتیجه خواب بهتر و باکیفیت تری را تجربه می کنید.

کم شدن استرس و رفع افسردگی

اگر افسرده هستید، اگر از خلق و خوی تند و بد، استرس و اضطراب، و مشکلات روحی و روانی در عذاب هستید، می توانید از ورزش های آبی کمک بگیرید. با تمرین های آبی از میزان تنش و استرس و اضطراب می کاهید و به آرامش ذهنی و روحی می رسید.

فایده های ورزش های آبی

متعادل کردن بدن

هر چه سن فرد بالاتر برود و در برخی مواقع به دلیل وجود یکسری مشکلات، از میزان تعادل بدن کاسته شده و بدن شما کمتر هماهنگ خواهد بود که با انجام تمرینات ورزشی آبی می توانید قدرت عضلانی خود را زیادتر کرده و در نتیجه بدن خود را متعادل تر نماید و کنترل بدن خود را ارتقا بدهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید باورتان نشود اما ورزش های آبی بر روی سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر مثبت گذاشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. ورزش کردن در آب انتخای فوق العاده است. باعث سوزاندن کالری به شیوه طبیعی شده و در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا برده که با زیاد شدن اشتها و نوشیدن مایعات برابر است. همچنین انرژی بدن شما را بیشتر می کند که در نتیجه باعث تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن در مقابل امراض مزمن می گردد.

کاهش قند خون و مفید برای دیابت

دیابت تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی بدن به جای می گذارد که در صورت پیشگیری نکردن و درمان نشدن قطعا می تواند بدن شما را با خطری جدی روبرو کند. تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین کارهایی است که باید بیماران دیابتی و قلبی انجام دهند. با ورزش در آب حتی ساده و سبک اعم از شنای ساده و … می تواند به حفظ آرامش و حال خوب شما کمک کند و استرس و اضطراب را از شما درو کرده و به طور کلی برای سلامتی و قلب شما یک گام مثب بردارد.

مفید برای بیماری آسم

اگر به بیماری آسم مبتلا هستید؛ ما ورزش در آب را پیشنهاد می کنیم زیرا با تمرینات آن موجب بیشتر شدن ظرفیت ریه ها و کنترل و بهبود تنفس می شوید. البته به دلیل موجود بودن مواد ضد عفونی کننده در آب استخر امکان خطرناک بودن و عود کردن بیماری وجود دارد، بنابراین بهتر است پیش از انجام ورزش های آبی و رفتن به استخر برای شنا با دکتر در جریان بگذارید.

مفید برای بیماران «ADHD» با بیشتر شدن تمرکز

کودکانی که به این بیماری دچار هستند، با مشکل عدم تمرکز بر روی یک فعالیت روبرو هستند، پس پیشنهاد می کنیم با انجام ورزش های آبی به افزایش تمرکز در کودک خود شوید.

به طور کلی ورزش در آب برای سلامتی همه افراد به خصوص کودکان مفید است. با توجه به اینکه همه کودکان لازم است در طی روز به مدت یک ساعت ورزش های هوازی را در برنامه روزانه خود بگنحانند، و همچنین با توجه به این موضوع که ورزش کردن در آب تاثیری همانند این ورزش ها دارد و به یک اندازه برای بدن و سلامتی مفید هستند، می توانید کودک خود را به انجام تمرین های ورزش آبی مشغول سازید.

ورزش کردن در آب چه تاثیرات مثبتی دارد؟

مفید برای بیماران  MS

در بیماران MS با ورزش کردن در آب اندام ها و عضله ها معمولا به وسیله ی قدرتی شناور، معلق می باشند که بیمار قادر است به سادگی آنها را کنترل و مدیریت نماید. با انجام ورزش های آبی مبتلایان ام اس از دردهای خود می کاهند.

مفید برای دوران بارداری

خانم های باردار با شنا کردن از مشکلات مغز و اعصاب در نوزاد خود به دلیل مفید بودن و تاثیری مثبت بر روی نمو مغز و سلولهای عصبی نوزاد پیشگیری می کنند. همچنین با انجام ورزش های آبی از جمله شنا توسط خانم باردار در ابتدا و میانه های بارداری خود از درصد ایجادنقص های مادرزادی می کاهند. با وجود این پیشنهاد می کنیم که با دکتر متخصص خود در میان بگذارید.

فواید ورزش در آب برای سلامتی جسم، روح و روان

آب، اسم یکی از عناصر چهارگانه و میاع حیات است که به محض شنیدن احساس خوبی تمام وجود ما را در بر می گیرد. به واسطه وجود آب پاکیزگی و نظافت هم فراهم می شود، به لطف وجود آب است که نیاز تشنگی رفع شده و بسیاری از بیماری ها با آب درمانی رفع می شود، چه بسا در صورت خشکی و کمبود آب بدن ما کلکسیون از امراض و مشکلات را در بدن خود میزبانی می کنیم. و اما آب تدارکات ورزش های مختلف و متنوعی را مهیا می سازد که برای بدن شما بسیار بسیار سودمند است. در مطلبی که به پایان رسید شما را با فواید ورزش در آب آشنا کردیم. امیدواریم توجه شما را جلب کرده و بتواند در زندگی .و سلامتی شما تاثیری مثبت هرچند کوچک ایجاد نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان