لاوروف: مذاکره محرمانه‌ای با اوکراین نداریم

وزیر خارجه روسیه شایعات منتشرشده درباره مذاکرات پشت‌پرده میان روسیه و اوکراین درباره انرژی و صادرات غذایی را تکذیب کرد.

لاوروف: مذاکره محرمانه‌ای با اوکراین نداریم

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت گزارش‌هایی که درباره «تماس‌های محرمانه» میان مسکو و کی‌یف منتشر شده به‌وضوح شایعه است.

لاوروف گفت: «اخیراً شایعاتی مبنی بر برقراری تماس‌هایی محرمانه برای آماده‌سازی مذاکرات تأسیسات انرژی در روسیه و اوکراین با میانجی‌گری قطر منتشر شده است، همچنین شایعاتی مبنی بر این منتشر شده که ترکیه قصد دارد به نحوی در زمینه امنیت غذایی و آزادی دریانوردی در دریا سیاه، میانجی‌گری کند... خودتان می‌دانید که هدف از چنین اظهاراتی ممکن است چه باشد.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت این اظهارات در تداوم کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس است که در آن تصمیم گرفته شد کارگروه‌هایی در حوزه‌های انرژی، امنیت غذایی و مسائل بشردوستانه ایجاد شود.

در روز شنبه روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» به نقل از «دیپلمات‌های آگاه» گزارش داد که اوکراین و روسیه قرار بوده در ماه میلادی جاری هیئت‌هایی را به دوحه اعزام کنند تا درباره توقف حملات به تأسیسات و زیرساخت‌های مربوط به انرژی و برق، مذاکره کنند، اما با حمله اوکراین به کورسک، مذاکرات لغو شده است.

واشنگتن‌پست مدعی شده بود که پس از حمله اوکراین به کورسک، روسیه آن را اقدامی در راستای تشدید تنش‌ها دانسته و مذاکرات نمایندگان خود با طرف قطری را متوقف کرد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان