خبر سفیر ایران در پاکستان درباره واگذاری مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های شیعی پاکستان به خودشان/ پیشنهادی درباره آیت الله منتظری و عبدالله نوری

هاشمی رفسنجانی روز بیست و نهم مرداد در مورد دیدار با سفیر ایران در پاکستان، رئیس فائو و مضاحبه با صدا و سیما نوشته است.

خبر سفیر ایران در پاکستان درباره واگذاری مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های شیعی پاکستان به خودشان/ پیشنهادی درباره آیت الله منتظری و عبدالله نوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 29 مرداد 1380 را بخوانید؛

آقای [مهدی] نوذری، دهیار بهرمان نوق آمد. از عدم همکاری مسئولان اجرایی استان در اجرای کامل مصوبات بخش و شهر بودن بهرمان شکایت کرد و گفت، هنوز مؤسسات شهری مستقر نشده و به صورت روستا اداره می‌شود و به خاطر اختلاف بین فردوسیه و اسماعیل‌آباد، نتوانسته‌اند محل بخشداری دوم نوق را مشخص‌ کنند.

آقای سراج[الدین موسوی]، سفیرمان در پاکستان آمد. گفت، مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های شیعی را به عهده خودشان گذاشته‌ایم؛ هم هزینه‌ کم‌ شده و هم خودشان راضی‌ترند. پیشنهاد داشت که رهبری، در مورد آیت‌الله [حسینعلی] منتظری و آقای [عبدالله] نوری، دلجویی و رفع محدودیت کنند.

عصر، آقای [ژاک] دیوف، رئیس سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) آمد. از مسلمانان اهل سنگال است. گفت، 14 درصد بودجه سازمان کم شده و عملاً برای سیرکردن گرسنگان، کار مهمی نکرده‌اند. حدود 800 میلیون گرسنه در دنیا وجود دارد و کشورهای پیشرفته حاضر نیستند سهم زیادی از حل مشکل داشته باشند و گاهی هم که کمکی می‌کنند، مستقیماً با دولت‌های ذیربط عمل می‌کنند؛ برای گرفتن امتیاز، به جای کمک از طریق فائو.

مصاحبه‌ای با صداوسیما برای سالگرد جنگ تحمیلی داشتم. دربارۀ علل و عوامل بروز جنگ و طولانی‌شدن و دستاوردهای دفاع صحبت‌ کردم. برای مراسم ختم مرحوم [علی] موحدی‌ساوجی، به مسجد ارگ رفتم. از فرزندانش دلجویی‌کردم. امروز شورای امنیت سازمان ملل، برای فلسطین جلسه داشت و استقبال خوبی از قطع‌نامه پیشنهادی اعراب شد. شب در دفترم ماندم. عفت با فاطی، مسافرت‌اند.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان