چه کنیم تا در تابستان خیس عرق نشویم؟/ ۶ ترفند برای کاهش تعریق

بدن دارای دو تا چهار میلیون غده عرق در زیر بغل، پا، کف دست، کشاله ران و روی پیشانی است و هدف از تعریق، تنظیم دمای بدن است.

چه کنیم تا در تابستان خیس عرق نشویم؟/ 6 ترفند برای کاهش تعریق

الهه جعفرزاده: علت اصلی تعریق، تنظیم حرارت و کنترل دمای بدن است. به گفته متخصصان زمانی که دمای بدن بالا می‌رود، مکانیسم تعریق و تبخیر آن، به خنک شدن بدن کمک می‌کند. عرق کردن هم‌چنین در آبرسانی پوست و حفظ تعادل مایع و الکترولیت نقش مؤثری دارد.

با این وجود، تعریق بیش از حد در برخی مواقع ممکن است باعث خجالت و ناراحتی شود. راه‌هایی وجود دارد که به کاهش تعریق، خصوصاً در فصل تابستان، کمک می‌کند:

شب‌ها از ضد تعریق استفاده کنید

بهتر است ضد تعریق را شب‌ها، یعنی زمانی که تولید عرق در کمترین حد خود است، استفاده کنید تا میزان تعریق در روز بعد را تا حدودی کاهش دهید.

حواستان به تغذیه خود باشد

الکل، کافئین و غذاهای تند، سه‌گانه غذاهای محرک تعریق هستند که باید مصرف آنها را کنترل کرد.

بوتاکس را امتحان کنید

بوتاکس می‌تواند به طور مؤثر در صورت تعریق بیش از حد، در نواحی خاص مانند زیر بغل، ناحیه کشاله ران، پوست سر، خط رویش مو و ... استفاده شود. استفاده از بوتاکس در برابر تعریق بسیار بی‌خطر است، اما مهم است که قبل از این کار، با پزشک متخصص مشورت کنید.

لباس‌های آزاد و گشاد بپوشید

از آنجایی که تعریق ناشی از گرماست، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تعریق، خنک نگه‌داشتن دمای بدن است. پارچه‌هایی مانند پنبه و کتان جریان هوا را از خود عبور می‌دهند و از گرم شدن بدن پیشگیری می‌کنند. در مقابل بهتر است از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی یا پلی‌استری اجتناب کنید. هم‌چنین از پوشیدن جوراب‌های ضخیم و کفش‌های بسته در تابستان خودداری کنید تا پاها هم بتوانند تنفس کنند.

لیزردرمانی

لیزر می‌تواند یک درمان مؤثر در برابر تعریق تابستانی باشد. در روش غیر تهاجمی درمان تعریق زیاد با لیزر، هیچ برش یا خراشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و پزشک تنها با تاباندن نور و حرارت لیزر روی پوست، غدد تعریق را از بین می‌برد.

برداشتن غدد تعریق با جراحی

به‌عنوان آخرین راه‌حل، عمل‌هایی نیز برای برداشتن غدد عرق زیر بغل جهت درمان تعریق بیش از حد و غیرطبیعی وجود دارد.

منبع: dermacare

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان