اسکاتلند هرگونه دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد

دولت اسکاتلند اعلام کرد تا زمانی که «در راستای صلح در غزه»، پیشرفتی حاصل نشود، مقامات آن با سفرای رژیم صهیونیستی ملاقات نخواهند کرد.

اسکاتلند هرگونه دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، پس از انتقادات گسترده علیه دیدار «آنگوس رابرتسون» دبیر کابینه در امور خارجه اسکاتلند با معاون سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس، دولت حاکم حزب ملی اسکاتلند هرگونه دیدار با مقامات اسرائیلی را به حالت تعلیق درآورد.

طبق گزارش «اسکای نیوز» رابرتسون در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، بابت دیدار خود با مقام اسرائیلی و محدود نبودن این دیدار به «آتش‌بس در غزه»، عذرخواهی کرد.

وی در بخشی از بیانیه خود مدعی شد و گفت که این دیدار، با درخواست معاون سفیر اسرائیل در انگلیس صورت گرفته و فرصتی بود «برای ابراز خواست دولت اسکاتلند برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و من (وزیر خارجه اسکاتلند)، دقیقا همین خواسته را ابراز کردم.»

دبیر کابینه در امور خارجه اسکاتلند افزود:«هدف این دیدار، هرگز قانونی کردن اقدامات دولت اسرائیل در غزه نبود و نیست و دولت اسکاتلند همواره در محکوم کردن جنایات گسترده صورت گرفته در غزه ثابت قدم بوده است.»

بیانیه دبیر کابینه در امور خارجه اسکاتلند و انتقادات وارده علیه دیدار وی درحالی صورت می‌گیرد که اخیرا، «جان میسون» یک قانونگذار اسکاتلندی اخیرا در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته بود که «اگر اسرائیل خواستار نسل‌کشی بود، ده برابر (فلسطینی) بیشتری را می‌کشت.»

اسکاتلند هرگونه دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد
جان میسون، قانونگذاری اسکاتلندی

وی پس از اخراج شدن از حزب سیاسی خود، در گفتگو با اسکای نیوز گفت: «هرگز به دنبال ناراحت کردن مردم نبودم. اما من از این مسئله نمی‌ترسم و مسائلی که به باور من مهم هستند را خواهم گفت.»

حمایت لفظی این قانونگذار اسکاتلندی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و دفاع وی از شمار شهدا و کشته شدگان در غزه درحالی صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین گزارش خود که امروز منتشر شده است، اعلام کرد:«رژیم صهیونیستی ظرف 24 ساعت گذشته مرتکب سه کشتار علیه مردم غزه شد که 40 شهید و 134 زخمی برجای گذاشت.»

از هفتم اکتبر 2023 تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از 131 هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از 10 هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند. این جنگ منجر به آوارگی اکثر مردم غزه شده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس و نادیده گرفتن 2 قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان